تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری کانادا

بازدیدکنندگان : 1083 نفر 1401/09/01
تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری کانادا
خوشبختانه دولت کانادا شرایط خوبی را برای تبدیل ویزای تحصیلی به کاری کانادا دارد. در این مطلب در مورد شرایط تبدیل ویزای کانادا توضیح می دهیم.

بسیاری از دانشجویان خارجی برای کار و اقامت دائم کانادا، تصمیم به ادامه تحصیل در کانادا می گیرند.  زیرا در زمان تحصیل شما می توانید در کانادا کار کنید. تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری بستگی به دوره تحصیلی شما و اعتبار آن دارد. هنگامی که مشغول به کار شدید، می توانید برای دریافت اقامت دائم و تابعیت کانادا اقدام کنید. شما برای دریافت ویزای کاری باید به افسران اداره مهاجرت کانادا مدارکی مثل نامه پایان دوره تحصیلات و نامه رسمی دانشگاه که تایید شده را ارائه دهید. 

 

کار همزمان با تحصیل در کانادا

اگر در یک دانشگاه یا کالج کانادایی برای تحصیلات تمام وقت ثبت نام کرده اید می توانید به صورت پاره وقت یا در شرایط خاصی تمام وقت در کانادا کار کنید. 
افرادی که ویزای تحصیلی دارند می توانند در زمان تحصیل حدود 20 ساعت در هفته کار کنند، البته اجازه ی کار دانشجویی بیش از 20 ساعت در کانادا نیز امکانپذیر است. افرادی که ویزای تحصیلی دارند برای اینکه به صورت پاره وقت کار کنند نیازی به ویزای دیگری ندارند، اما باید در استادی پرمیت شما مشخص شده باشد که شما اجازه کار در کانادا را دارید. اگر شما می خواهید کار کنید اما براساس استادی پرمیت به شما اجازه کار داده نشده است یعنی نمی توانید استخدام شوید و کار کنید و باید برای اصلاح استادی پرمیت خود اقدام کنید. 
دانشجویان برای بعضی از رشته های تحصیلی باید دوره های کارآموزی را بگذرانند. اگر شما واجد شرایط کارآموزی باشید می توانید برای قسمتی از دوره تحصیلی خود واجد شرایط کار تمام وقت هم باشید. 
 

تبدیل ویزای تحصیلی کانادا 

می توانید بعد از پایان تحصیلات در یک موسسه آموزشی DLI می توانید برای ویزای کاری بعد از فارغ التحصیلی اقدام کنید. موسسه آموزشی تعیین شده ویزای کاری بعد از فارغ التحصیلی را به دانشجویان می دهد و این ویزا بین 8 ماه تا سه سال اعتبار دارد. 
طبق نظر آقای گنجی، با ویزای کاری بعد از فارغ التحصیلی می توانید برای هر کارفرمایی در هر جای کانادا کار کنید که این نوع ویزا به عنوان ویزای کار آزاد نامیده می شود. یکی از مزایای این ویزا کسب تجربه کاری حرفه ای کانادایی است که یکی از شرایط لازم برای اقامت دائم کانادا است. 
بعد از پایان تحصیلات ، ویزای تحصیلی شما بعد از 90 روز منقضی می شود و باید کانادا را ترک کنید. شما 180 روز فرصت دارید تا برای ویزای کاری آزاد اقدام کنید. البته شما می توانید از داخل کانادا یا حتی ایران برای ویزای کاری آزاد اقدام کنید.

 

ویزای کاری چیست

اگر می خواهید قبل از پایان دوره تحصیلی خود ویزای کار پس از تحصیل بگیرید باید ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA را انجام بدهید، یعنی یک جاب آفر معتبر کانادایی از کارفرمایی که از ویزای کاری شما را تایید می کند باید داشته باشید. ویزای کاری به معنای اقامت دائم در کانادا نیست و برای انجام کار موقت در این کشور است. 
ارزیابی تاثیر بازار کار نشان می دهد که کارفرمای کانادایی فردی که مقیم دائم یا شهروند دائمی کانادا باشد را، طی یک ماه با 3 بار آگهی پیدا نکرده است. افرادی که ویزای کاری بسته دارند نسبت به افرادی که ویزای کاری آزاد دارند از نظر کاری محدود تر هستند یعنی باید برای یک کارفرما و در یک مکان خاصی کار کنند. 

بعد از پایان تحصیلات ویزای تحصیلی شما معتبر نیست. شما باید به اداره مهاجرت کانادا اطلاع دهید که تحصیلات شما به پایان رسیده است. اگر وضعیت اقامتی مشخصی ندارید در زمانی که ویزای کاری شما در اداره مهاجرت کانادا مورد بررسی قرار می گیرد باید کانادا را ترک کنید. 
مشاوران موسسه مهاجرتی گنجی می توانند در مورد ویزای تحصیلی کانادا از جمله پذیرش کالج در کانادا، تمدید ویزای تحصیلی در کانادا، تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری و غیره شما را راهنمایی کنند. برای اطلاعات بیشتر فرم ارزیابی پر کنید یا با دفتر ما تماس بگیرید. 

 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن