مدت زمان صدور ویزای ورک پرمیت کانادا

بازدیدکنندگان : 8886 نفر 1402/05/05
مدت زمان صدور ویزای ورک پرمیت کانادا
مدت زمان صدور ویزای ورک پرمیت کانادا
ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان طی 5 ماه گذشته شروع شده و تعداد زیادی از ایرانی ها با ویزای توریستی و تحصیل برای آن اقدام کرده اند. 

 

اپن ورک پرمیت ایرانیان

کلیه ورک پرمیت های صادر شده برای ایرانیان بین 1 تا 3 سال اعتبار داشته و به صورت باز می باشد یعنی متقاضی برای هر کارفرمایی می تواند درخواست کار ارائه دهد. 
مزایای ورک پرمیت مانند تحصیل رایگان فرزندان نیز تا زمانیکه چند ماه از کار شما نگذشته باشد قابل دریافت نخواهد بود. هر چند تحصیل در دانشگاه همچنان هزینه خود را خواهد داشت.
 

تبدیل ویزای توریستی به اپن ورک پرمیت

جهت تبدیل توریستی به ورک پرمیت حتما باید در داخل خاک کانادا حضور داشته باشید و با مدارک کافی مانند: ترجمه مدارک شناسایی، برگه تمکن مالی، تصویر ویزا و ... (همکاران ما در موسسه گنجی لیست کامل آن را ارائه می دهند) برای ورک پرمیت اقدام کنید. اگر هنوز ویزای توریستی کانادا را ندارید و نمی دانید که فرصت کافی برای دریافت ویزای توریستی و تبدیل به ورک پرمیت را دارید یا خیر، باید متن قبلی ما در کانال تلگرام با عنوان جواب ویزای کانادا چقدر طول میکشد را مطالعه فرمایید. 
 

تبدیل ورک پرمیت به pr

خوشبختانه می توانید با ورک پرمیت جدید ایرانیان به اقامت دائم کانادا برسید اگر، امتیاز کافی در برنامه اکسپرس اینتری را بدست آورید. برای کسب امتیاز باید به سن، تحصیلات، ناک شغلی کانادا و نمره زبان خود توجه کنید تا امتیاز قبولی را از استخر مجازی اکسپرس اینتری بدست آورید. مثلا فردی با 3 سال سابقه کار در کانادا، تحصیلات لیسانس و سن بالای 40 و ایلتس 6 فقط 379 امتیاز کسب می کند و چون امتیاز قبولی بالای 450 است شانس زیادی ندارد. پس روی دانش زبان و سن خود دقت فرمایید. همین فرد با سن 33 و مدرک کارشناسی ارشد و سابقه کار کانادایی، امتیاز 455 را دارا خواهد بود!
 

چرا زمان صدور ویزای ورک پرمیت کانادا طولانی شده؟

با توجه به حجم تقاضا توسط دارندگان ویزای توریستی که تمایل به تبدیل ویزا به اپن ورک پرمیت را دارند، زمان بررسی نسبت به فوریه که قانون جدید ایرانیان تصویب شد، از 1 ماه به بیش از 6 برابر افزایش یافته است. به نظر آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت، اگر برای اپن ورک پرمیت تقاضا داده اید و برنامه بازگشت به ایران دارید حتما با وکیل خود مشورت فرمایید.
 

طولانی شدن جواب ویزای کانادا و راه حل آن را می دانید؟

راه حل های مناسب برای رفع تاخیر در بررسی پرونده های مهاجرتی کانادا به چند عامل بستگی دارد.
مهاجران برای ویزای تحصیلی، کاری یا اقامت دائم کانادا باید پرونده خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند. اداره مهاجرت کانادا معمولا در زمان استاندارد تعیین شده پرونده ها را بررسی می کند. اما بعضی از پرونده های مهاجرتی در زمان تعیین شده بررسی نمی شوند و این باعث می شود که زمان بررسی پرونده ها طولانی تر شود. 
به علت شیوع کرونا، کمبود نیروی کاری مناسب، تقاضای بالا و فناوری قدیمی در سیستم مهاجرتی کانادا، پرونده های معوق زیادی از سال گذشته در انبار اداره مهاجرت وجود دارد. اگر مهاجران مدارک لازم را ارائه ندهند یا شرایط لازم برای برنامه مهاجرتی مورد نظر را نداشته باشند پرونده های آنها با تاخیر بررسی می شود. 
برای جلوگیری از تاخیر در بررسی ویزای کانادا خود با وکیل تان مشورت فرمایید.
 

از کدام سایت پیگیری جواب ویزای کانادا را انجام دهیم؟

اقدامات لازم در زمان تاخیر در بررسی پرونده های مهاجرتی کانادا به نوع ویزای درخواستی شما بستگی دارد.
اگر پرونده مهاجرتی شما با تاخیر بررسی می شود چندین راه حل برای شما وجود دارد. 
اولین کاری که متقاضی باید انجام دهد این است که وضعیت پرونده خود را از طریق وبسایت اداره مهاجرت کانادا به صورت آنلاین cic.gc.ca بررسی کند. این وبسایت زمان دقیق بررسی پرونده های مهاجرتی را نشان می دهد. شما باید مطمئن شوید که همه اسناد و مدارک کامل و آپدیت هستند تا پرونده مهاجرتی شما هیچ تاخیری نداشته باشد. 
بعد از آن می توانید فرم وبسایت را برای استعلام تکمیل و ارسال کنید یا با مرکز خدمات موکلین اداره مهاجرت کانادا تماس بگیرید تا آنها در مورد علت تاخیر در بررسی پرونده مهاجرتی شما توضیحات لازم را ارائه دهند. اگر توضیحات لازم را دریافت نکردید می توانید از یکی از وکلای رسمی اداره مهاجرت کانادا بخواهید تا اطلاعات لازم در مورد وضعیت پرونده مهاجرتی شما را پیگیری کنند. 
برای پرونده هایی که بعد از سال 2010 ارسال شده اند باید یک درخواست ATIP دسترسی به اطلاعات و حریم خصوصی را ارسال کنید. ATIP درخواستی برای یادداشت سیستم مدیریت پرونده جهانی و روشی برای کسب اطلاعات از دولت کانادا در مورد درخواست های ویزای درحال انجام یا درخواست های قبلی ارائه شده توسط متقاضی است. اگر پرونده قبل از سال 2010 ارسال شده باشد، متقاضی می تواند یادداشت های CAIPS (سیستم بررسی پرونده های مهاجرتی به کمک کامپیوتر) یا FOSS (سیستم پشتیبانی عملیات میدانی) خود را به همراه سوابق سیستم مدیریت پرونده جهانیGCMS را درخواست کند (GCMS در سال 2010 جایگزین CAIPS و FOSS شد).
این یادداشت ها مشکلات موجود در پرونده یا تردید ها و نگرانی های افسر مهاجرتی در مورد پرونده شما را مشخص می کند. از طریق این یادداشت ها مشخص می شود که شما باید برای تایید پرونده، مدارک اضافی را ارائه دهید. 
شما می توانید برای ارسال نامه درخواست رسمی از طریق فرم وبسایت اداره مهاجرت کانادا، یک وکیل بگیرید. این نامه نشان می دهد که زمان بررسی پرونده مهاجرتی شما از میانگین زمان بررسی تعیین شده بیشتر است و تلاشهای شما برای پیگیری وضعیت پرونده و تاثیرات منفی تاخیر در بررسی پرونده را نشان می دهد. 

 

مانداموس کانادا

اگر پرونده مهاجرتی شما در زمان استاندارد بررسی نشود و همه تلاشها و اقدامات لازم را انجام داده باشید، آخرین راه حل اقدام برای مانداموس Order of Mandamus است. با این اقدام دادگاه فدرال این درخواست ها را بررسی می کند و اداره مهاجرت کانادا را برای تاخیر در تصمیم گیری تحت فشار قرار می دهد. دادخواست مانداموس یک اقدام حقوقی در دادگاه منطقه‌ای فدرال است که برای اعتراض به تاخیر در رسیدگی به پرونده ثبت می‌شود. 
شما باید در این مرحله از تجریبات یک وکیل مهاجرتی کانادا استفاده کنید. اقدام از این طریق بستگی به این دارد که آیا پرونده متقاضی براساس زمان استاندارد بررسی شده است یا خیر. 
 

برای اقدام از طریق مانداموس کانادا هشت شرط وجود دارد:

  •  درخواست باید بر توسط متقاضی باشد.
  •  دادگاه هیچ کمک عادلانه ای دریافت نکرده باشد.
  •  نوع درخواست متقاضی طبق یک قانونی عمومی باشد.
  •  هیچ راه حل مناسبی برای متقاضی وجود نداشته باشد. 
  •  بعد از اثبات سهولت کار، باید حکم مانداموس صادر شود. 
  •  دستور صادره باید ارزش بررسی را داشته و برای متقاضی مفید باشد.
  •  حق انجام آن درخواست را داشته و مدارک و مستندات قانونی را ارائه داده باشد.
  •  متقاضی باید همه اقدامات لازم برای تاخیر را انجام داده باشد و تاخیر باید غیر منطقی باشد. 


مثلا یکی از موضوعاتی که به نفع متقاضی است این است که متقاضی نمی تواند گواهینامه رانندگی یا کارت سلامت خود را تمدید کند مگر اینکه ویزای تحصیلی یا کاری معتبری داشته باشد. 
انتظار برای دریافت پاسخ در مورد پرونده شما، یک فرآیند استرس زا است که زمان و هزینه زیادی می برد ولی طبق قانون شما باید از وضعیت پرونده خود آگاه باشید پس اکیدا توصیه می کنیم که پرونده شما باید آپدیت و کامل باشد و همه اشتباهات را اصلاح کرده و در انتها صبور باشید. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 7
مرتضوی1402/12/15
سلام من وارد خاک کانادا شدم و اوپن ورک پرمیت گرفتم ویزای ویزیتوری که دارم تاریخ دارد از قبل برای خانم و فرزندم ویزیتوری گرفته ام هنوز سرکار نرفتم اگر برگردم ایران و با خانواده بیام مشکلی پیدا میشود و ممکن افیسر مرزی به بنده اجازه ورود ندهد
  • گنجی
  • 1402/12/17
بستگی به نظر آفیسر دارد، بله احتمال دارد.
علی1402/11/08
من ورک پرمیت ۳ساله ایرانیان رو گرفتم ولی اعتبار ویزای توریستی من ۲-۳ماه دیگه تمام میشه
باید از چه طریق اقدام کنم
درخواست ویزای کار یا ویزای توریستی
  • گنجی
  • 1402/11/09
با همکاران دفتر کانادا و تهران ضمن اخذ وقت مناسب، مشورت کنید چند نکته دارد.
عبدالرضا1402/10/09
با توجه به اینکه ویزای مولتی کانادای من به دلیل اتمام تاریخ گذرنامه تا هشت ماه دیگر باطل میشود و برای تبدیل آن به open work permit گذرنامه جدید گرفته ام . آیا اگر work permit در گذرنامه جدید سه ساله تایید شود آیا باز نیاز به گرفتن ویزای مولتی برای تردد در گذرنامه جدید هستم یا با همان work permit میتوان از خاک‌کانادا خارج و دوباره به آن وارد شد؟
  • گنجی
  • 1402/10/10
باید ویزای جدید بگیرید. توجه داشته باشید که ورک پرمیت مجوز ورود و خروج شما به کانادا نیست.
ش آ1402/09/18
باسلام واحترام
ما درتاریخ ۲۵ June پرونده سابمیت و بایومتریک انجام شد که متاسفانه تا الان که ۶ ماه میگذره خبری نشده یکبار هم وب فرم زده شده که نوشتند صبور باشید .میشه راهنمایی کنید چه باید انجام بدیم
سپاسگزارم
  • گنجی
  • 1402/09/20
در وب فرم چه مواردی را درج کردید برای ما بفرستید.
مینا1402/09/09
با سلام
تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری چقدر زمان میبرد؟
  • گنجی
  • 1402/09/11
با توجه به حجم بالای تقاضا در روزهای باقیمانده تا لغو قانون، سفارت زمان دقیقی را ارائه نمی دهد.
فرهاد ک1402/07/18
پس از اخذ اپن وورک پرمیت وضعیت ویزا برای ورود چه میشود؟ آیا ویزای جدید برای ورود و خروج صادر میگردد؟ برای ویزای جدید نیاز به درخواست هست و باید در خاک کانادا باشد؟
  • گنجی
  • 1402/07/19
ویزای توریستی شما دارای اعتبار باشد می توانید ورود و خروج داشته باشید.
مسعود1402/07/12
با درود قانون تبدیل ویزای توریستی به وورک پرمیت برای ایرانیان تا چه تاریخی معتبر است؟یا این قانون به صورت زمانی نا محدود برای ایرانیان باقی خواهد ماند.
  • گنجی
  • 1402/07/16
در فوریه 2024 به اتمام می رسد.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن