داستان مهاجرت هندی ها به کانادا

بازدیدکنندگان : 85319 نفر 1393/04/21
داستان مهاجرت هندی ها به کانادا

india_canada_plane_ganji

داستان مهاجرت هندی ها به کانادا

کانادا کشوری مهاجر پذیر است که پذیرای ملیت های گوناگونی است. هر کدام از ملیت ها نیز فرهنگ متفاوتی دارند. سعی ما بر این است که جنبه های مثبت هر گروه مهاجر را طی مقالات بعدی برای شما عزیزان نشان دهیم، تا باعث پیشرفت جامعه ایرانی خودمان باشد. همکاران ما در بخش مقاله نویسی پذیرای تجربه شما خواهند بود.

جمعیت هند در کانادا تاریخچه زیبایی را نسبت به بقیه کشورها دارد. شروع آن تنهابا مهاجرت چند نفر هندی به ایالت بریتیش کلمبیا Vancouver, British Columbia بود. هندی های کانادایی در حال حاضر یکی از بزرگترین و بیشترین اجتماع مهاجرین را شامل می شود.

 

تاریخچه مهاجرت هندی ها به کانادا

نخستین اطلاعات ثبت شده مهاجرت از شبه قاره هند برای گروه آیین سیک بوده است. آنها در سال 1904 به ونکوور  Vancouver وارد شدند در زمانی که کنترل اداره مهاجرت خیلی بیشتر از محدودیت های امروزه بوده است. علی رغم سختی اوضاع مهاجرت, چندین هزار نفر از این گروه سیک مهاجرت کردند آنها هوشمندانه به اقتصاد و درآمد خود فکر کردند و در ابتدا شروع به ساخت جایگاهی در اقتصاد کانادا برای خودشان کردند, کم کم به سرمایه گذاران خیلی موفقی تبدیل شدند و به هردو اجتماع هندی و کانادایی در شهر ونکوور کمک کردند.

بعداز چند سال از ورود هندی ها به کانادا , دولت کانادا دو قانون را وضع کرد که به طور موثری به مهاجرت هندیها برای مدت 10 سال خاتمه داد. طبق قانون اول مقرر شد که یک هندی جدید برای مهاجرت باید 200$ نقد به محض ورود به کانادا باید بپردازد, در حالی که آن مبلغ برای مهاجران اروپایی تنها 25$ بود. به علاوه مهاجران هندی ملزم بودند که طی یک مسافرت مستقیم (مانند پرواز مستقیم با یک توقف توسط ایرلان های امروزی)به کانادا ورود کنند چیزی که در آن زمان غیر ممکن بود.

در دهه شصت, کانادا خط مشی خود را در زمینه فرهنگ های مختلف تغییر داد و پذیرش ارزشهای فرهنگی مختلف را قانونی کرد و از همه سیاستهای مهاجرتی تبعیضی، خود را رها کرد.در نتیجه طی چند سال جمعیت هند در کانادا بیشتر از 20 برابر شد. در آن زمان افراد از همه نقاط هند مهاجرت می کردند و گستره وسیعی از زبانها و مذاهب هندی, مهاجرت به کانادا را انتخاب می کردند. این روند صعودی مهاجرت هندی ها تا به امروز ادامه دارد.

 

روند مهاجرت هندی ها به کانادا در حال حاضر

هر ساله به صورت میانگین 30هزار شهروند هندی مقیم دائم کانادا می شوند. علاوه بر این بیش از دهها هزار نفر با ویزای توریستی و یا کار و یا تحصیل وارد کانادا می شوند. در سال 2013 به تنهایی به 33000 هندی ویزای اقامت دائم داده شد. 14000 دانشجو وارد این کشور شدندو 130000 نفر هندی با ویزای توریستی وارد کانادا شدند. همچنین با توجه به مزایای قوانین اسپانسرشیپی کانادا، تعداد زیادی از هندی های مقیم کانادا توانایی اسپانسر کردن والدینشان را برای هم اقامت دائم و هم ویزای توریستی مدت دار پیدا کردندو در نتیه جمع کثیری از اقوام هندی با هم در کانادا شروع به زندگی کردند.

وزیر مهاجرت و شهروندی Chris Alexander گفت : دولت ما با افتخار اعلام می کند که کانادا به جذب توریست، دانشجو و تجار از هند ادامه می دهد. تعداد قابل توجهی از ویزاهای توریستی و دانشجویی که به مسافران هندی داده شده گواه بر پیوند قوی است که بین این دو ملت وجود دارد.

 

جامعه هندی-کانادایی

جمعیت کانادایی های هندی در هر شهرو استانی در کانادا دیده میشود. بیشترین جمعیت آنان در انتاریو Ontario و بریتیش کلمبیا  British Columbia متمرکز شده اند. تورنتو به تنهایی  میزبان 60000 نفر هندی کانادایی است. هندی های کانادایی سومین گروه بزرگ مهاجر غیر اروپایی را در این کشور بعد از چین و فیلیپین شامل میشود. انها همچنین یکی از برجسته ترین اجتماع های منسجم کانادایی را دارا می باشند. تعداد زیادی از تازه واردین هندی انگلیسی را بدون نقص صحبت می کنند و دارای تجربه در صنعتهای کلیدی چون تکنولوژی اطلاعات , علوم و پزشکی هستند. این مهارتها با شبکه قوی کامیونیتی های هندی ترکیب شده , بدین معنی که تعداد زیادی از تازه واردین اغلب توانایی این را دارند که به سرعت شغل پیدا کنند و در خانه جدیدشان بعد از رسیدن به کانادا ساکن شوند.هندی های کانادایی در همه نواحی اجتماعی کانادا به خوبی عمل کرده اند. از سیاست تا ورزش و یا هر جای دیگری.

 

بعضی از کانادایی های مشهور جنوب اسیا که به کانادا وارد شده اند شامل Naheed Nenshi شهردار Calgary و , Herb Dhaliwal نخستین هندی کانادایی وزیر کابینه کانادا بودند. نویسندگانی همچون Shauna Singh Baldwin و  Michael Ondaantjeو Sri Lanka.

همچنین تعداد زیادی از تاجرین موفق هندی کانادایی وجود دارد مانند Deepak Chopra, رئیس شرکت پست کانادا. یا بسیاری از مربیان یوگا در کانادا هندی هستند.

به گفته بسیاری از جامعه شناسان، موفقیت و رشد هر فرد در کانادا به عنوان یک کشور تراز اول به رشد ارتباطات مهاجرینش با یکدیگر وابسته است . هندی ها، چینی ها و فیلیپینی ها دارای کامیونیتی های قوی ای در کانادا هستند و به قولی هوای همدیگر را از ابتدای ورود تا پیدا کردن کار و مسکن دارند. یادگیری جنبه های مثبت هر گروه می تواند در انطباق شما با محیط و فرهنگ کانادایی سرعت بخشد.

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
پریناز1399/04/23
سلام خسته نباشید.
من حدود یک سال است که با یک پسر سیک هندی آشنا شدم و با یکدیگر قصد ازدواج داریم ایشون در هند زندگی می کنند و من در ایران. در ابتدا قصد ما سفر من به هند و ازدواج و بعد مهاجرت هر دو به کانادا بود.
ولی
سوال من این است؛ آیا امکان دارد که هر کدام از ما از کشور خودمان به کانادا سفر کنیم و در آنجا ازدواج کنیم و اقامت بگیریم؟
ایشون:مهندس شیمی ۲۸ساله سیک و هندی
من‌: فوق لیسانس روانشناسی بالینی ۲۶ساله مسلمان و ایرانی
  • گنجی
  • 1399/04/28
خیر.
شهلاآموزگار1393/06/30
من یک خانم بیوه هستم که ازنظرمالی قدرت بسیار کمی دارم وفرزندانم چهارسال ونیم است که در کانادا زندگی می کنند.من چطور می تونم فقط با تکیه به خودم به تورنتوی کانادا بروم؟ یعنی در حقیقت بدون دعوتنامه بروم و دخترم و پسرم رو ببینم.من دست تنها چکار باید بکنم؟
  • گنجی
  • 1393/06/30

نمی توانید، مگر می شود روی کمک فرزندانتان حساب نکنید! حتما باید دعوتنامه داشته باشید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام تغییر در برنامه استارتاپ ویزای کانادا قابل پیش بینی است؟

  • سهمیه بندی طرح ها
  • افزایش قیمت ویزا
  • سخت تر شدن برنامه
  • تسریع روند بررسی ویزا در سفارت
شرکت کنندگان : تن