خرید خانه در کانادا برای تازه واردین

بازدیدکنندگان : 392 نفر 1403/02/04
خرید خانه در کانادا برای تازه واردین
خرید خانه در کانادا برای تازه واردین
قبل از خرید خانه، قوانین جدید خرید خانه در کانادا در سال 2024 را اینجا بخوانید.

 

قوانین خرید خانه و آپارتمان در کانادا

در تاریخ 11 آوریل 2024 معاون وزیر دارایی کانادا اعلام کرد برای کمک به صاحبخانه های فعلی و افرادی که برای اولین بار می خواهند در کانادا خانه بخرند اقدامات مثبتی را در نظر گرفته است.
با توجه به محدودیت های دولت فدرال در سال گذشته، مهاجران تازه وارد به دنبال این هستند که آیا می توانند در کانادا خانه با قیمت مناسب بخرند یا خیر؟
در این مقاله در مورد اقدامات جدید بر روی قوانین خرید ملک برای افراد غیرکانادایی صحبت می کنیم که شامل :
  • حذف محدودیت های حساب پس انداز بازنشستگی RRSP*
  • حساب پس انداز معاف از مالیات در کانادا FHSA
  • تمدید شرایط وام برای افزایش قدرت خرید این مهاجران
  • تمدید دوره استهلاک وام مسکن درمدت  30 سال
  • تغییرات مثبت در بازپرداخت وام برای کمک به کانادایی ها

*طرح پس انداز بازنشستگی ثبت شده  RRSP در قالب حساب های انفرادی و مشترک موجود می باشد و به ساکنان کانادا این اجازه را می دهد تا از طریق سرمایه گذاری خصوصی اقدام به تامین بودجه برای دوران بازنشستگی خود نمایند. 

 

چرا غیر کانادایی ها نمی توانند خانه بخرند؟

دولت کانادا از اول ژانویه 2023 قانون ممنوعیت خرید ملک توسط افراد غیر کانادایی را تصویب کرد. 
این قانون تا تاریخ یک ژانویه 2027 تمدید شد و این قانون غیر کانادایی ها را از خرید ملک مسکونی، آپارتمان، خانه های نیمه مستقل و واحدهای کاندو منع می کند. 
افراد غیر کانادایی یعنی افرادی که شهروند کانادا یا مقیم دائم کانادا PR نیستند. 
طبق نظر آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت، البته شرایط خاصی وجود دارد که براساس این شرایط افراد غیر کانادایی و ویزای موقت مثل نیروهای کاری خارجی یا دانشجویان خارجی می توانند در کانادا خانه بخرند. 

 

حذف محدودیت های حساب پس انداز بازنشستگی RRSP*

از تاریخ 16 آوریل 2024 افرادی که می خواهند برای اولین بار در کانادا خانه بخرند می توانند پول بشتری از حساب پس انداز بازنسشتگی RRSP  خود برداشت کنند تا پیش پرداخت اولیه را پرداخت کنند. 
بعد از این تغییرات، افرادی که می خواهند برای اولین بار در کانادا خانه بخرند می توانند60.000 دلار برای پیش پرداخت خرید خانه برداشت کنند که در مقایسه با سقف مجاز برداشت قبلی، حدود 25.000 دلار افزایش پیدا کرده است. قبل از تاریخ 16 آوریل خریدارانی که می خواستند برای اولین بار در کانادا خانه بخرند فقط می توانستند 35.000 دلار از حساب پس انداز بازنشستگی برای پیش پرداخت خانه برداشت کنند. 
معاون وزیر دارایی گفت افزایش محدودیت های برداشت از حساب پس انداز بازنشستگی می تواند با طرح پس انداز خانه اول بدون مالیات FHSA ترکیب شود. وزیر گفت، با وجود این طرح ها افراد غیر کانادایی می توانند در کانادا خانه با قیمت مقرون به صرفه بخرند.
با اقدامات جدید دولت کانادا در مورد افزایش محدودیت های برداشت حساب پس انداز بازنشستگی، کانادایی ها و تازه واردان جدید قدرت خرید بیشتری دارند و می توانند پیش پرداخت اولیه را به راحتی بپردازند. 

 

حساب پس انداز معاف از مالیات در کانادا FHSA

در سال 2022 دولت کانادا یک حساب پس انداز به نام FHSA معرفی کرد. این حساب پس انداز بدون مالیات به شهروندان کانادایی و دارندگان کارت پی آر کانادا اجازه می دهد تا حدود 8.000 دلار در سال اول برای خرید خانه اول خود پس انداز کنند. از طریق این حساب افراد در حالی که برای خرید اولین خانه خود در کانادا پول پس انداز می کنند، می توانند از مزایای مربوط به مالیات بهره مند شوند مثل:
  1. مشارکت های انجام شده در حساب پس انداز FHSA مشمول کسر مالیات است و به صاحبان حساب تخفیف مالیاتی می دهد. 
  2. همه پولی که به حساب پس انداز اولین خانه واریز می شود معاف از مالیات است. 
  3. زمانی که دارنده حساب می خواهد از FHSA برای پیش پرداخت خانه پول برداشت کند این پول برداشت شده مشمول مالیات نمی شود. 
نکته: FHSA های معاف از مالیات دارای محدودیت مادام العمر 4.000 دلاری هستند. 

 

تمدید دوره بازپرداخت RRSP

دولت کانادا گفت، تازه واردان و کانادایی هایی که حساب پس انداز ثبت شده RRSP دارند برای شروع بازپرداخت کمک های RRSP بعد از برداشت، دو برابر زمانی که داشتند فرصت دارند. 
وزیر دارایی گفت، خریداران خانه که تا 31 دسامبر 2025 پول های RRSP خود را برداشت می کنند در حال حاضر پنج سال فرصت دارند تا بازپرداخت را آغاز کنند. قبل از تمدید این دوره بازپرداخت، کانادایی ها و تازه واردان RRSP فقط دوسال فرصت داشتند تا بازپرداخت را آغاز کنند. 

 

تمدید دوره استهلاک وام مسکن

دولت کانادا گفت، از اول آگوست امسال خریدارانی که برای اولین بار خانه خریده اند و وام مسکن بیمه شده دارند حدود 30 سال فرصت دارند تا وام مسکن خود را بازپرداخت کنند. 
خریدارانی که برای اولین بار خانه می خرند اگر خانه نوساز باشد واجد شرایط دوره استهلاک تمدید شده هستند. دوره استهلاک مدت زمانی است که برای پرداخت کامل وام مسکن لازم است. هرچه دوره استهلاک طولانی تر باشد، پرداخت های شما کمتر خواهد بود. 
دوره های استهلاک طولانی تر وام مسکن تاثیر مثبتی بر روی صاحبان خانه در کانادا دارد زیرا پرداخت های ماهانه صاحبان خانه را کاهش می دهد. 
به گفته معاون وزیر دارایی این اقدامات باعث می شود که جوانان کانادایی بتوانند وام مسکن ماهانه خرید خانه جدید را پرداخت کنند. این اقدامات به نفع مهاجران تازه واردی است که در بزرگسالی به کانادا مهاجرت می کنند. 

 

تغییرات مثبت در بازپرداخت وام 

دولت کانادا منشور وام مسکن کانادا را در پاییز امسال آپدیت کرد، این به روز رسانی به نفع مهاجران تازه وارد کانادا و دیگر وام گیرندگان آسیب پذیر است. 
آپدیت جدید منشور وام عبرات است از:
  • بانک ها باید چهار تا شش ماه قبل از تاریخ تمدید وام مسکن با مالکان تماس بگیرند و روشهای مقرون به صرفه را به آنها اصلاع دهند. 
  • وام دهندگان باید با وام گیرندگان تا 24 ماه قبل از تمدید وام مسکن برای اطلاع در مورد روشهای جدید تماس بگیرند. 
  •  وام دهندگان اکنون باید تمدید موقت دوره استهلاک را برای دارندگان وام مسکنی که با مشکلات مالی مواجه بودند فراهم کنند.
معاون وزیر دارایی کانادا گفت، اقدام تمدید موقت، با توجه به شرایط صاحبخانه، دائمی می شود. معاون وزیر گفت، این آپدیت جدید حتی برای افرادی که وام مسکن بیمه شده دارند اعمال می شود و ایجاد این تغییر هیچ هزینه یا جریمه اضافی نخواهد داشت. 

 

دولت کانادا اعلام کرد آپدیت منشور زیر به وام گیرندگان آسیب پذیر تحت فشار مالی کمک می کند:

  • حذف هزینه ها و هزینه هایی که برای اقدامات بیمه وام مسکن دریافت می شد.
  • حذف بهره از زمانی که اقدامات کاهش وام مسکن باعث پرداخت وام مسکن می شود و پرداخت سود وام را پوشش نمی دهد. 
  •  دارندگان وام مسکن بیمه شده از تجدید صلاحیت در هنگام تغییر وام دهنده در زمان تمدید وام مسکن معاف خواهند بود.
  • وام گیرندگان می توانند برای جلوگیری از استهلاک منفی همه مبالغ را یکجا پرداخت کنند یا مسکن اصلی خود را بدون هیچ جریمه ای برای پیش پرداخت، بفروشند. 

در حال حاضر صاحبخانه ها باید زمان بیشتری برای برنامه ریزی مالی خود از طریق دوره های اخطار طولانی مدت تحمیل شده به بانک ها و دیگر وام دهندگان داشته باشند. پیش بینی می شود که کارمزدها و بهره برای بعضی از افراد حذف شوند و مسکن از طریق دوره های استهلاک طولانی تر مقرون به صرفه تر می شود. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
حمید رضا1403/02/13
سلام.من پسرم پزشکی رو در ایران گرفت.الان دانشجوی سال دوم فوق لیسانس مدیکال ریسرچ در ونکوور کانادا است.ایا میتونه در اونجا خونه یا اپارتمان بخره؟
  • گنجی
  • 1403/02/13
تاریخ دریافت ویزای دانشجویی یا کار ایشان و زمان انقضای آن را بفرمایید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام تغییر در برنامه استارتاپ ویزای کانادا قابل پیش بینی است؟

  • سهمیه بندی طرح ها
  • افزایش قیمت ویزا
  • سخت تر شدن برنامه
  • تسریع روند بررسی ویزا در سفارت
شرکت کنندگان : تن