نظرات در مورد ویزای توریستی کانادا

بازدیدکنندگان : 442 نفر 1403/02/11
نظرات در مورد ویزای توریستی کانادا
10 سوال متداول توریست ها از کانادا
حضور زیاد ایرانیان با ورک پرمیت ناشی از توریستی طی سال گذشته، باعث شده که متقاضیان در مورد وضعیت خود برای بازدید از کانادا سوالاتی داشته باشند. 

 

تبدیل ویزای توریستی به ورک پرمیت با پاسپورت ایرانی امکانپذیر است؟

بله، بعد از ورود متقاضی به کانادا امکان ارسال پرونده برای دریافت ورک پرمیت 3 ساله هست. 

 

تمدید ورک پرمیت کانادا برای ایرانیان در سال 2024 انجام شده؟

بله، تا اسفند ماه 1403 اپن ورک پرمیت ایرانیان تمدید شده و با ویزای توریستی می توانیم برای متقاضی درخواست ورک پرمیت بدهیم فقط زمان پاسخ دهی سفارت بسیار طولانی شده.

 

آیا ورک پرمیت به pr کانادا تبدیل می شود؟

خیر، متقاضی باید حداقل یکسال در یک کد شغلی مشخص کار کند، سپس نمره زبان عالی ارائه دهد اگر سن بالای 40 سال دارید شانس کم است.

 

آیا تبدیل استادی پرمیت به ورک پرمیت هم امکانپذیر است؟

بله، طبق قانون جدید ایرانیان امکانپذیر است. 

 

چه مدتی می توانم با ویزای توریستی در کانادا بمانم؟

در بیشتر موارد افرادی که ویزای توریستی کانادا را دارند می توانند از زمان ورود به کانادا به مدت شش ماه در این کشور بمانند یا تا زمانی که اعتبار پاسپورت آنها منقضی شود هر کدام زودتر اتفاق بیفتد. تاریخی که دارنده ویزای توریستی براساس آن باید از کانادا خارج شود با زدن مهر در پاسپورت هنگام ورود و یا ارائه سند توسط افسر آژانس خدمات مرزی کانادا CBSA مشخص می شود. اگر از این تاریخ بیشتر در کانادا بمانید درخواست های بعدی ویزا ریجکت خواهند شد.
بازدیدکنندگانی که می خواهند بیشتر از مدت اقامت مجاز اولیه خود در کانادا بمانند می توانند برای تمدید ویزا درخواست بدهند. 

 

فرق ویزای سینگل و مولتی کانادا

از طریق ویزای سینگل افراد فقط یکبار می توانند وارد کانادا شوند در حالی که با ویزای مولتیپل تا زمانی که پاسپورت آنها اعتبار دارد می توانند بارها وارد کانادا شوند. 
همه متقاضیان ویزای توریستی به صورت خودکار برای ویزای مولتیپل در نظر گرفته می شوند اما اداره مهاجرت کانادا هر درخواست را به صورت جداگانه بررسی می کند و براساس آن برای هر بازدید کننده ویزا صادر می شود. 
طبق نظر آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت؛ افرادی که ویزای سینگل توریستی کانادا دریافت می کنند بعد از خروج از کانادا برای ورود مجدد نیاز به ویزای جدید دارند مگر اینکه مستقیما به آمریکا یا سنت پیر و میکلون* سفر کنند. 
اما ویزای مولتی در دوره زمانی زیر معتبر است:
  • 10سال (البته با پاس ایرانی5 سال و با پاس دومینیکا 10 سال)
  • یک ماه قبل از انقضای پاسپورت دارنده ویزای کانادا

*سَن-پیِر و میکلون Saint-Pierre-et-Miquelon از مجموعه‌های تحت نظر دولت فرانسه، واقع در شمال غربی اقیانوس اطلس در نزدیکی نیوفاندلند کانادا است. مجمع‌الجزایر سن-پیر و میکلون با اینکه در ۲۵ کیلومتری کانادا قرار دارد، بخشی از خاک فرانسه محسوب می‌شود.

 

اگر بخواهم با اعضای خانواده خود به کانادا سفر می توانم درخواست ویزای همراه یا الحاق برای همه خانواده ام بدهم؟

خیر، در حالی که شما می توانید همه درخواست های ویزای توریستی برای اعضای خانواده و خودتان را در یک پرونده ارسال کنید و هزینه همه این درخواست ها را پرداخت کنید، اما هر شخصی باید درخواست ویزای توریستی خود را تکمیل و امضاء کند. 
این قانون در مورد همه فرم های مورد نیاز، به استثنای فرم اطلاعات خانواده که فقط باید توسط متقاضیان 18 سال یا بالاتر تکمیل شود اعمال می شود. 
والدین و سرپرست قانونی می توانند به فرزندان خود کمک کنند تا فرم های خود را پر کرده و هر متقاضی ویزای توریستی زیر 18 سال باید مدارک خود را توسط والدینش امضاء کند. 

 

برای چه کسانی میشه دعوتنامه ویزای توریستی کانادا فرستاد؟

آیا می توانم به یکی از اعضای خانواده یا دوستانم برای دریافت ویزای توریستی کانادا دعوتنامه بدهم؟
در هنگامیکه دوستان و اعضای خانواده شما درخواست ویزای توریستی خود را تکمیل و ارسال می کنند میتوانید با ارسال دعوتنامه برای آمدن آنها به کانادا کمک کنید. 
این دعوتنامه نحوه کمک به متقاضی ویزای توریستی را توضیح می دهد مثل پرداخت هزینه اقامت در کانادا، اما تضمینی برای تایید ویزای توریستی آن فرد نیست و دعوتنامه از فرد دارای ورک پرمیت یا دانشجویی، اعتبار بسیار کمی نسبت به دارند کارت پی آر و سیتی زن دارد.

 

آزمایش مدیکال یا معاینات پزشکی برای ویزای توریستی اجباری است؟

این موضوع بستگی به مدت اقامت متقاضی ویزای توریستی در کانادا دارد. 
دارندگان ویزای توریستی که می خواهند در کانادا به مدت شش ماه یا کمتر بمانند نیازی به معاینه پزشکی ندارند مگر اینکه بعدا با ورک پرمیت در شغلی مشغول به کار شوند که در آن حفاظت از سلامت عمومی بسیار مهم است. 
شرایط حفاظت از سلامت عمومی برای افرادی که می خواهند بیشتر از شش ماه در کانادا بمانند الزامی است. به علاوه دارندگان ویزای توریستی که می خواهند در کانادا به مدت شش ماه یا بیشتر بمانند در صورت داشتن یکی از دو شرط زیر به معاینات پزشکی نیاز دارند:
  1. متقاضی به مدت شش ماه یا بیشتر در یک استان اقامت داشته است. 
  2. متقاضی برای سوپر ویزای والدین، پدربزرگ و مادربزرگ درخواست داده است. 

این موضوع در مورد همه بازدیدکنندگان حتی افرادی که شهروند کشورهای معاف از ویزا هستند و در هر یک از این کشورهای معاف از ویزا یک سال قبل از تاریخی که متقاضی درخواست ورود به کانادا را داشته است اعمال می شود. 

 

آیا ویزای ویزیتور رکورد همان ویزای توریستی کانادا است؟

خیر، افرادی که می خواهند به عنوان توریست به کانادا سفر کنند نیاز به ویزای توریستی دارند. 
افسران آژانس خدمات مرزی کانادا CBSA برای تمدید یا محدود کردن اقامت فرد، مجوزی به نام ویزیتور رکورد را ارائه می دهند. این سند بعد از تایید درخواست آنها برای تمدید اقامت یا بازگرداندن وضعیت آنها در کانادا توسط افسر آژانس خدمات مرزی کانادا یا اداره مهاجرت کانادا به مهاجران داده می شود. ویزیتور رکورد Visitor record مدرکی کاملا متفاوت از ویزای توریستی کانادا است و به شکل یک کاغذ جداگانه پست می‌شود. ویزیتور رکورد دارای یک تاریخ انقضاست و با گرفتن آن به شما اجازه داده می‌شود که تا مدت اعتبار ویزیتور رکورد در کانادا اقامت داشته باشید. 

 

انتقال ویزا به پاسپورت جدید چگونه است؟

سوالی که بارها پرسیده شده: اگر پاسپورت جدید بگیرم و ویزای قدیمی من معتبر باشد آیا می توانم از ویزای قدیمی استفاده کنم؟
طبق نظر آقای گنجی، مسافران می توانند با استفاده از ویزای قدیمی معتبر در پاسپورت قدیمی به کانادا سفر کنند، اما مسافران باید این دو مدرک را به همراه داشته باشند:
  • پاسپورت قدیمی با ویزای معتبر
  • پاسپورت معتبر جدید

مسافران باید به افسران آژانس خدمات مرزی کانادا CBSA توضیح دهند که چرا پاسپورت قدیمی آنها معتبر نیست. 
برای جلوگیری از تاخیر در بررسی پاسپورت در مرز کانادا، اداره مهاجرت کانادا از مسافران می خواهد ویزای توریستی خود را در پاسپورت جدید و معتبر خود دریافت کنند. 

 

تمدید ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان چگونه است؟

برای تمدید ویزای توریستی باید از ابتدا پرونده جدید بفرستید موسسه مهاجرتی گنجی خدمات خوبی در این زمینه از ترجمه تا ویزا دارد. فقط مشخصات بیومتریک شامل اثر انگشت و عکس در صورت نیاز باید ارائه داده و درخواست ثبت سابقه بازدید کننده داشته باشیم. سه گروه در کانادا می توانند ویزای توریستی خود را تمدید کنند:
  1. توریست ها
  2. نیروهای کاری با مجوز کار بدون ورک پرمیت
  3. دانشجویان با مجوز تحصیل بدون ویزای تحصیلی

 

در صورت ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا، آیا می توانم برای تجدید نظر درخواست بدهم؟

برای ویزای توریستی کانادا هیچ مرحله ای برای تجدید نظر در سایت اداره مهاجرت کانادا وجود ندارد. دفاع در کورت (دادگاه) کانادا نیز شرایط خاص و هزینه مرتبط با خود را دارد.
زمانی که ویزای توریستی متقاضی ریجکت می شود اداره مهاجرت کانادا به آنها می گوید فقط در صورت تغییر وضعیت یا ارائه اطلاعات جدید، دوباره برای ویزای توریستی درخواست بدهند. 

 

اگر از طریق کانادا به کشور دیگری سفر کنم باید ویزا داشته باشم؟

افرادی که از طریق کانادا ترانزیت می کنند با توجه به موقعیت شان به ویزا نیاز دارند. 
مسافران به دو دسته تقسیم می شوند: مسافرانی که باید ویزا بگیرند و مسافران معاف از ویزا که این مسافران باید مجوز سفر الکترونیکی eta را دریافت کنند. 
مسافرانی که به ویزا نیاز دارند باید ویزای توریستی بگیرند. این مسافران شامل:
  1. بازدید از کانادا حتی اگر مسافرت هوایی باشد و مسافر کمتر از 48 ساعت در کانادا باشد. 
  2. اقامت بیشتر از 48 ساعت در کانادا در زمان عبور از کانادا به مقصد دیگری
  3. عبور از مرز کانادا از طریق اتوبوس، ماشین، قطار، قایق یا کشتی کروز

بعضی از مسافران فقط به ویزای ترانزیت نیاز دارند این مسافران شامل: 
  1. یک پرواز بین المللی دارند و در یکی از فرودگاههای کانادا برای رسیدن به کشور دیگری در کانادا توقف کرده اند. 
  2. بین دو پرواز بین المللی در فرودگاه کانادا توقف کرده اند. 
  3. در مدت 48 ساعت یا کمتر از کانادا عبور خواهد کرد. 
  4. ویزای توریستی معتبری ندارد. 

مسافران معاف از ویزا برای ترانزیت هوایی از طریق کانادا به مجوز سفر الکترونیکی نیاز دارند. مسافرانی که با قطار، اتوبوس، قایق یا کشتی کروز از کانادا عبور می کنند نیازی به مجوز سفر الکترونیکی ندارند اما باید همه مدارک صحیح سفر را به همراه داشته باشند. 

 

ویزا برای دارندگان اقامت مکزیک جهت سفر به کانادا

با وجود تغییرات اخیر ویزای توریستی کانادا برای مهاجران مکزیکی، که دولت کانادا ورود توریست با پاسپورت مکزیکی را ممنوع کرد متقاضیان باید برای اخذ ویزا درخواست دهند مگر اینکه ویزا آمریکا روی پاسپورت خود داشته باشند. این امر به دلیل کاهش درخواست پناهندگی مکزیکی ها بوده.
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام تغییر در برنامه استارتاپ ویزای کانادا قابل پیش بینی است؟

  • سهمیه بندی طرح ها
  • افزایش قیمت ویزا
  • سخت تر شدن برنامه
  • تسریع روند بررسی ویزا در سفارت
شرکت کنندگان : تن