Dli چیست

بازدیدکنندگان : 778 نفر 1402/07/19
Dli چیست
Dli چیست
قبل از اقدام برای ویزای دانشجویی کانادا این مطلب را بخوانید تا ریجکت نشوید!

 

ریجکت دانشگاه های کانادا برای پذیرش

اخیرا کالجی در Timmins استان انتاریو که قبلا 504 دانشجوی خارجی را پذیرفته بود چند هفته قبل از شروع، همه کلاس ها را لغو کرد و این موضوع دانشجویان خارجی را گیج و عصبانی کرد. 
خبرگزاری"تورنتو استار" گزارش کرد که آدری پنر رئیس کالج گفت نرخ بالای صدور ویزا از طرف اداره مهاجرت کانادا باعث شد که بیشتر از میزان پیش بینی شده، دانشجو در این دانشگاه پذیرفته شوند. این مشکل به علت تعداد بالای ویزا بود که اداره مهاجرت کانادا صادر و دانشجویان زیادی را کالج پذیرفت. کالج اعلام کرد که نسبت به مسکن و اشتغال دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی تعهداتی دارد که در حال حاضر قادر به انجام آنها نیست. 
رئیس کالج به تورنتو استار گفت، ما آماده پذیرش این تعداد از دانشجویان نبودیم و تعداد دانشجویان خارجی که می خواهند در کانادا تحصیل کنند روبه افزایش است، و تقاضای بالایی برای تحصیل وجود دارد.
طبق نظر آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت، اگر دانشجویان نامه پذیرش قانونی داشته باشند می توانند در برابر تقلب یا اقدامات غیر اخلاقی کالج و دانشگاه ها در کانادا از خود محافظت کنند. 

 

کالج و دانشگاه در کانادا

در مورد دانشگاه یا کالج مورد نظر خود در کانادا تحقیق کنید
دانشجویان خارجی که می خواهند در کانادا تحصیل کنند باید در مورد موسسه ای که برای آن درخواست می دهند تحقیق کنند. شما باید مطمئن شوید که موسسه مورد نظر شما در لیست موسسات آموزشی تعیین شده DLIs از طرف اداره مهاجرت کانادا است. 
DLI لیست موسسات آموزشی منتخبی هست که شامل دانشگاهها یا کالج هایی می باشد که توسط دولت کانادا ارزیابی شده اند و صلاحیت میزبانی از دانشجویان خارجی را دارند. اگر موسسه مورد نظر شما در لیست موسسات تعیین شده نباشد شما واجد شرایط دریافت مجوز تحصیلی نیستید. لذا نوع دانشگاه یا کالجی که موسسه گنجی برای شما انتخاب می کند قبلا بررسی DLI آن انجام شده سپس برای ویزای دانشجویی کانادا اقدام خواهد شد. در کبک علاوه بر DLI باید مدرک دیگری بنام CAQ قبل از اقدام برای ویزا اخذ کرد.

در هنگام انجام تحقیقات باید بررسی کنید که آیا کالج به صورت مشارکت دو بخش دولتی-خصوصی اداره می شود و سالانه چه تعداد دانشجوی خارجی را می پذیرد. مثلا در نمونه ای که در پاراگراف اول اشاره کردیم دانشجویان کالج انتاریو در دوره های تحصیلی که تحت مشارکت بخش خصوصی- دولتی کالج شمالی و کالج فناوری پیورز در اسکاربو پذیرفته شدند فقط حدود 7500 دانشجوی خارجی می توانستند از دانشگاههای مشارکتی پذیرش بگیرند که بیشتر از حد نرمال بود.

 

ویزای تحصیلی کانادا

Dli تغییر

بعضی دانشجویان به دلایلی دانشگاه خود را تغییر می دهند که نکاتی دارد. برای تغییر موسسه آموزشی (دانشگاه یا کالج) می توانید با رعایت شرط زیر اقدام کنید:
حتما باید در دانشگاه اول که انتخاب کرده اید ثبت نام کنید و یک ترم مشغول به تحصیل شوید و سپس برای تغییر اقدام کنید.

 

شرایط اجازه کار بعد از تحصیل در کانادا

همانطور که در مقاله قبلی آقای گنجی در سایت توضیح دادند؛ عامل مهم دیگر این است که آیا دوره تحصیلی شما در موسسه تعیین شده واجد شرایط مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی است یا خیر. دانشجویانی که در کانادا تحصیل می کنند قصد دارند بعد از فارغ التحصیلی در کانادا، کارت اقامت بگیرند و بمانند و به دنبال مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی هستند. اگر دوره تحصیلی شما واجد شرایط مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی نباشد کار شما سخت می شود. 
شما می توانید به صورت مستقیم با دانشگاه مورد نظر خود تماس بگیرید و اطلاعات لازم در مورد مسکن، میانگین پذیرش سالانه و هزینه های زندگی در داخل و خارج از دانشگاه را کسب کنید. بهتر است با انجمن فارغ التحصیلان تماس بگیرید و با دانشجوی سابق دانشگاه در مورد شرایط دانشگاه صحبت کنید یا از مشاوره وکیل تان بهره مند شوید، موسسه مهاجرتی گنجی خدمات این بخش را برای موکلین دارد.

 

شرایط لازم برای مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی کانادا

باید 5 شرط را رعایت کرده باشید:
برای اینکه واجد شرایط مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی باشید باید از یک موسسه تعیین شده در کانادا فارغ التحصیل شوید و دوره تحصیلی شما باید حداقل هشت ماه طول بکشد و باید دانشجوی تمام وقت باشید و ریز نمرات و مدرک رسمی خود را دریافت کرده باشید. شما باید نامه ای از موسسه تعیین شده داشته باشید که نشان دهد شما همه شرایط لازم برای تکمیل دوره تحصیلی خود را دارید. 
مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی 3 سال اعتبار دارد. از طریق این مجوز می توانید تجربه کاری کانادایی را بدست آورید که شانس شما را برای دریافت اقامت دائم کانادا بیشتر می کند. 

 

چگونه ویزای تحصیلی بگیریم

دانشجویان خارجی می توانند برای ویزای دانشجویی اقدام کنند، اگر موارد مهم را اطلاع داشته باشند.
مارک میلر وزیر جدید مهاجرت کانادا گفت روند فعلی ویزای دانشجویان خارجی در همه کانادا، باعث مشکلاتی در یکپارچگی سیستم مهاجرتی شده است. میلر گفت او به دنبال از بین بردن این مشکلات است. 
مثلا در اوایل امسال 700 دانشجوی هندی در کانادا به علت قانونی نبودن نامه های پذیرش، اخراج شدند با مشکلاتی روبرو شدند که اداره مهاجرت کانادا در حال حاضر هر مورد را به صورت جداگانه ارزیابی می کند. 
دانشجویان خارجی در برابر هر نوع موردی آسیب پذیر هستند، زیرا آنها برای تحصیل در دانشگاه یا پذیرش درخواست می دهند و می خواهند قبل از ورود به کانادا مسکن مناسبی پیدا کنند. آنها باید از کمک های دفاتر مهاجرتی استفاده کنند.  
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
سولماز1402/07/21
سلام وقت بخیر من ۴۳ سالم هست با ویزای توریستی دارم‌میام کانادا میخواستم حتما تو یه کالج تحصیل کنم برای اینکه بتونم مدرک بگیرم و بتونم کار کنم میشه لطفا لیست دانشگاههای مورد تایید و اعلام کنید و همچنین بفرمایید چه صورت میتونم مشاوره و راهنمایی بگیرم
  • گنجی
  • 1402/07/23
لیست زیادی است اسم شهری که ساکن خواهید شد را واتس اپ کنید.
در ضمن با سن شما شانس کارت پی آر با روش تحصیلی کم است.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن