برنامه نامزدهای استانی (PNP) چیست؟

بازدیدکنندگان : 308 نفر 1403/03/02
برنامه نامزدهای استانی (PNP) چیست؟
برنامه نامزدهای استانی (PNP) چیست؟

تعجب نکنید! امسال برنامه های استانی از اکسپرس بیشتر قبولی داشتند!
برنامه مهاجرت استانی، Provincial Nominee Program نام گرفته و معمولا PNP می نامند.

 

برنامه های مهاجرت استانی کانادا (PNP) 2024

برنامه مهاجرت استانی یکی از برنامه های بسیار محبوب در بین مهاجران برای دریافت اقامت دائم کانادا است، علی الخصوص اگر با ورک پرمیت ناشی از ویزای توریستی ایرانیان در کانادا هستید البته بجز انتاریو و بریتیش کلمبیا.
 

چرا برنامه های استانی کانادا راه اندازی و ایجاد شد؟

در سال 2022 حدود 40.000 مهاجر از طریق برنامه های مهاجرت استانی در کانادا پذیرفته شدند. امسال تعداد مهاجران پذیرفته شده از طریق برنامه مهاجرت استانی از تعداد مهاجران پذیرفته شده برنامه های اکسپرس اینتری از زمان ایجاد این برنامه در سال 2015 بسیار بیشتر بوده است. 
 

برنامه نامزدهای استانی (PNP) چگونه ایجاد شد؟

مهاجرت به کانادا در دهه 90 شروع شد
برنامه مهاجرت استانی برای گسترش حضور مهاجران در همه استان های کانادا ایجاد شده است و دولت معتقد است برنامه باعث رشد و توسعه اقتصادی در کانادا می شود. 
در دهه 1990:
حدود 88 درصد از مهاجران در سه استان پر جمعیت:
  1. کبک
  2. انتاریو
  3. بریتیش کلمبیا

ورود داشتند.

حدود 12 درصد از مهاجران:
  1. آلبرتا
  2. ساسکاچوان
  3. منیتوبا
  4. استانهای آتلانیتک شامل نوااسکوشیا، نیوبرانزویک، پرنس ادوارد و نیوفاندلند-لابرادور

ورود داشتند. 


کمبود مهاجر در این استانها باعث ایجاد مشکلات اجتماعی و کند شدن رشد اقتصادی برای این استانها شد و دولت های استانی به دنبال جذب و حفظ مهاجران و نیروهای کاری خارجی در استانهای خود شدند. 

 

از دست دادن تیم هاکی وینیپگ جتز در منیتوبا

لیگ ملی هاکی روی یخ NHL بسیار در کانادا طرفدار دارد.
در سال 1996 تیم هاکی منیتوبا، وینیپگ جتز به علت مشکلات مالی استان را ترک کردند و به فینیکس آریزونا منتقل شدند. 
از دست دادن تیم ورزشی محبوب باعث شد که 10 تاجر در منیتوبا شورای تجاری منیتوبا  BCM  را ایجاد کنند. این گروه را آقای جیم کار یکی از اعضای پارلمان که قبلا وزیر منابع طبیعی و بعد ها وزیر تجارت بین المللی بود مدیریت می کرد. 
BCM برای رشد و توسعه اقتصادی منیتوبا از طریق جذب و حفظ بیشتر مهاجران در این استان ایجاد شد. آنها معتقد بودند علت اصلی خروج این تیم ورزشی عدم رشد و توسعه اقتصادی این استان بوده. 

 

برنامه های استانی کانادا2024 جزو راحت ترین برنامه استانی کانادا

استان منیتوبا اولین استانی بود که برنامه مهاجرت استانی را راه اندازی و ایجاد کرد. برنامه مهاجرت این استان برنامه مهاجرت استانی منیتوبا MPNP نام گرفت. 
با کمک گروه تجاری BCM دولت استانی قانون مهاجرت کانادا_منیتوبا را در سال 1996 امضا کرد که اولین قانون دو جانبه بود و اولین برنامه مهاجرت استانی در کانادا بود. این برنامه در سال 1998 به یک برنامه مهاجرت دائمی تبدیل شد. این برنامه برای کمک به رشد اقتصاد استان از طریق مهاجرت، بر اساس نیازهای اقتصادی و بازار کار استان راه اندازی شد. در سال اول، برنامه مهاجرتی استان مانیتوبا حدود 418 مهاجر جدید را پذیرفت. امروزه این استان بیش از 40 هزار مهاجر جدید را از طریق این برنامه در سال می پذیرد.
  •  در سال 1997 استان منیتوبا برنامه آزمایشی مهاجرت استانی را برای گسترش مهاجرت در مناطق روستایی ایجاد کرد. 
  •  در سال 1998 منیتوبا ضمیمه برنامه مهاجرت استانی را امضا کرد و برنامه مهاجرت استانی راه اندازی و اجرا شد.  
  •  در سال 1999 حدود 418 مهاجر از طریق این برنامه وارد منیتوبا شدند. 
  •  در سالهای 2004 تا 2006 برنامه مهاجرت استانی منیتوبا به شش برنامه نیروی کار ماهر تقسیم شد و از طریق این برنامه ها حدود 10.000 نفر پذیرفته شدند. 
  •  در سال 2008 منیتوبا قانون استخدام و حفاظت از نیروهای کاری را امضا کرد و این اولین قانون برای حمایت از نیروهای کاری خارجی بود. 
  •  در سال 2010 منیتوبا استارت، برای ارائه خدمات اسکان به نیروهای کاری و ساکنان موقت افتتاح شد. 
  •  در سال 2011 تیم هاکی وینیپگ به استان خود بازگشتند. 
در سالهای بعد استانهای کانادا به علت موفقیت برنامه مهاجرت استانی منیتوبا، برنامه های مهاجرتی استانی را در استانهای خود راه اندازی و ایجاد کردند. در حال حاضر همه استانهای کانادا برنامه های مهاجرتی مخصوص به خود را دارند و حدود 80 برنامه مهاجرت استانی وجود دارد که به اقامت دائم کانادا منتهی می شود.

 

هرآنچه باید درباره ویزای برنامه مهاجرت استانی کانادا بدانید

به نظر آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت، ظرفیت بالای پذیرش مهاجران از طریق برنامه های مهاجرت استانی بر کسی پوشیده نیست و متقاضیان با سن مناسب شانس خوبی برای کسب اقامت دائم دارند.
بعد از موفقیت برنامه مهاجرت استانی منیتوبا، استانهای دیگر هم به دنبال ایجاد برنامه مهاجرت استانی برای رفع نیازهای خود بودند. 
استان کبک براساس توافق نامه 1991 کانادا و کبک بر روی همه برنامه های مهاجرت اقتصادی خود مدیریت می کند. دولت فدرال، همه برنامه های مهاجرت استانی در همه استانهای کانادا را کنترل و مدیریت می کند. 
  1.  راه اندازی برنامه مهاجرت استانی در استانهای بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان در سال 1998 
  2.  راه اندازی برنامه مهاجرت استانی در استانهای نیوبرانزویک و نیوفاندلند و لابرادور در سال 1999 
  3.  راه اندازی برنامه مهاجرت استانی در جزیره پرنس ادوارد و منطقه یوکان در سال 2001 
  4.  راه اندازی برنامه مهاجرت استانی در استانهای نواسکوشیا و آلبرتا در سال 2002 
  5.  راه اندازی برنامه مهاجرت استانی در استان انتاریو در سال 2005، در حال حاضر این استان نسبت به دیگر استانهای کانادا، بیشترین برنامه های مهاجرت استانی را دارد. 
  6.  راه اندازی برنامه مهاجرت استانی در مناطق شمال غربی کانادا در سال 2009 

 

اهمیت نامزدی استانی کانادا

در حال حاضر برنامه های مهاجرت استانی بسیار گسترش پیدا کرده اند و یکی از راههای اصلی مهاجرت به کانادا در سال 2022 و 2023 از طریق همین برنامه ها است. 
شما با دریافت نامزدی استانی کانادا می توانید برای اقامت دائم کانادا از طریق فدرال اقدام کنید زیرا با دریافت نامزدی استانی کانادا شما 600امتیاز اضافی در اکسپرس اینتری کسب می کنید که قبولی شما تضمین شده می باشد.
مهاجران باید بررسی کنند که واجد شرایط کدام یک از برنامه های مهاجرت استانی هستند و چه استانهایی به آنها نیاز دارند. مهاجران باید همه شرایط اقتصادی و کاری استانی که می خواهتد به آنجا مهاجرت کنند را در نظر بگیرند و این موضوع به آنها برای دریافت اقامت دائم کانادا کمک می کند. 
منیتوبا و همه استانهای کانادا با توجه به شرایط بازارهای کاری و نیازهای اقتصادی، از طریق برنامه های مهاجرت استانی و دیگر برنامه های مهاجرتی این نیازها را رفع می کنند.

موسسه مهاجرتی گنجی با دارا بودن دفتر فعال در مونترال کبک کانادا و تهران اماده دریافت رزومه متقاضیان برای کسب اقامت دائم کانادا برای کلیه خانواده های آنان است. لذا در واتس اپ رزومه به سبک کانادایی CV خود را برای ما ارسال کنید.
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
سحر1403/03/03
سلام
چطور میتونم براب برنامه های استانی ا‌پلای کنم؟
با تشکر
  • گنجی
  • 1403/03/06
باید حداقل لیسانس و ایلتس 6 و یکسال سابقه کار با مستندات داشته باشید سپس براساس رشته تحصیلی تان و سابقه کار مرتبط با آن در ناک های (TEER) شغلی مورد نیاز استان پرونده ارسال نمود.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام تغییر در برنامه استارتاپ ویزای کانادا قابل پیش بینی است؟

  • سهمیه بندی طرح ها
  • افزایش قیمت ویزا
  • سخت تر شدن برنامه
  • تسریع روند بررسی ویزا در سفارت
شرکت کنندگان : تن