مهاجرت از طریق ایده

بازدیدکنندگان : 1479 نفر 1402/07/24
مهاجرت از طریق ایده
مهاجرت از طریق ایده
تابه حال به این فکر کرده اید که با یک ایده خوب می توانید علاوه بر کسب درآمد دلاری، اقامت نیز بگیرید؟

 

ایده های استارتاپی برای مهاجرت

دولت فدرال بعد از جمع آوری بازخوردها و پیشنهادات از کارفرماها، وکلای مهاجرت و مردم، پنج گروه از مشاغل اولویت دار که کمبود های بازار را پر می کنند و می توانند دارای ایده های استارتاپی برای مهاجرت در کانادا باشند را انتخاب کرد: 
  1. پزشکی و مراقبت های بهداشتی
  2. حمل و نقل، تجارت و کشاورزی
  3. مشاغل گروه STEM علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات. 

دو گروه اول را قبلا در کانال تلگرام گنجی بررسی کردیم الان گروه سوم را توضیح خواهیم داد.

استارت اپ کانادا

حمایت از ایده های استارتاپی

چرا الان کانادا به مشاغل مهندسی راحت تر اقامت می دهد؟
 برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید بدانیم که کانادا به چند نفر نیروی کاری از گروه مشاغل STEM نیاز دارد؟
مشاغل علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات STEM مشاغلی هستند که اداره مهاجرت کانادا از طریق قرعه کشی های اکسپرس اینتری در سال 2023 این مشاغل را در اولویت قرار می دهد. 
science, technology, engineering and mathematics :STEM

اکسپرس اینتری و استارت آپ ویزای کانادا برای رشد مالی و اخذ اقامت مهاجرانی که شرایط خاصی مثل تحصیلات، تجربه کاری یا مهارت زبانی دارند مناسب است و در این بین، قرعه کشی اکسپرس اینتری براساس دسته بندی جدید TEER از اوایل امسال راه اندازی شدو طی 5سال گذشته برنامه استارت آپ ویزا کانادا متقاضی گرفت.

قرعه کشی اکسپرس اینتری براساس دسته بندی جدید با قرعه کشی استاندارد اکسپرس اینتری متفاوت است زیرا در قرعه کشی براساس دسته بندی جدید متقاضیان باید تجربه کاری خاصی داشته باشند در حالی که قرعه کشی استاندارد اکسپرس اینتری بر روی امتیاز متقاضی تمرکز دارد. 

 

ایده های کارآفرینی در خارج

چرا مشاغل گروه STEM در دسته بندی جدید اکسپرس اینتری انتخاب شدند؟
 در سال 2022، Statistics Canada، گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه برای مهارت‌های مورد نیاز در بخش  STEM (علم، فناوری، مهندسی، و ریاضیات) در بازار کار کانادا شکاف وجود دارد. این کمبود به علت نرخ بالای بازنشستگی و پیشرفت تکنولوژی در کسب و کارها و زندگی روزمره است پس ایده های کارآفرینی در خارج می تواند به کمک کانادا بیاید، اگر شما هم در این گروه قرار می گیرید با کمک موسسه مهاجرتی گنجی می توانید اقامت کانادا را کسب کنید و از پروژه خود درآمد دلاری داشته باشید.
بخش هوش مصنوعی کانادا در حال رشد است که این موضوع باعث افزایش تقاضا نیروی کاری فناوری شده است. همانطور که قبلا نیز در استوری های اینستاگرام موسسه گنجی اعلام کردیم کانادا باید رتبه خود را در بین کشورهای پیشرفته ارتفا دهد و کانادا به علت رقابت جهانی در زمینه نوآوری، اجرا و سرمایه گذاری براساس شاخص جهانی هوش مصنوعی در رتبه چهارم الان قرار دارد. 

 

ایده های استارتاپی برای مهاجرت

یکی از بزرگترین نقاط قوت کانادا توانایی آن در جذب استعدادهاست. در این قرعه کشی ها براساس دسته بندی جدید نیروهای کاری با استعدادی که شرکت ها برای رشد و نوآوری خود به آن ها نیاز دارند را انتخاب و جذب می شوند. 
وزیر نوآوری، علم و صنعت گفت، کانادا با جدب نیروهای با استعداد و کارآفرینان ماهر، بهترین مکان برای راه اندازی و توسعه یک شرکت فناوری است لذا ما از روش اکسپرس که دانش زبان عالی نیاز دارد و از روش استارت آپ ویزا که دانش زبان کم نیاز دارد به دنبال جذب مهندسین هستیم. اگر ایده اجرا شده دارید یا نیاز به یک ایده مناسب برای کسب اقامت هستید با موسسه گنجی تماس بگیرید.

 

رشته های stem

کانادا به چند نیروی کاری در زمینه علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات در زیرمجموعه رشته های stem نیاز دارد؟
اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا سیستم پیش بینی شغلی کانادا به نام COPS را اجرا می کند. COPS اطلاعاتی در مورد مشاغل مختلف ارائه می دهد و تعداد فرصت های شغلی در یک حرفه خاص را برای سالهای 2022 تا 2031 محاسبه می کند. 
استارتاپ کانادا

بعضی از مشاغل گروه STEM شامل:
  •  مهندسی عمران:26.100 فرصت شغلی جدید
  •  مهندسی مکانیک:12.700 فرصت شغلی جدید
  •  مهندسی صنایع و تولید:3.800 فرصت شغلی جدید
  •  برنامه نویسان کامپیوتر:80.500 فرصت شغلی جدید
  •  مهندسی برق و الکترونیک:12.600 فرصت شغلی جدید
  •  مهندسان و طراحان نرم افزار:44.300 فرصت شغلی جدید
  •  مشاغل فنی در علوم فیزیکی:12.200 فرصت شغلی جدید
  •  ریاضی دانان، آماردانان و آینده پژوهان: 4.600 فرصت شغلی جدید

این ارقام نشان می دهد که کانادا برای پر کردن فرصت های شغلی آینده و رفع کمبود نیروی کاری به صدها هزار نیروی کاری جدید و ماهر در گروه مشاغل STEM نیاز دارد. 

 

این دسته بندی جدید چه فرصتی را برای مهاجران احتمالی کانادا فراهم می کند؟

براساس گزارش اکسپرس اینتری در سال 2022، بیشتر مهاجرانی که در سال 2022 دعوتنامه قبولی را دریافت کردند از گروه مشاغل فناوری بودند.  مهندسان و طراحان نرم افزار، متخصصان آی تی و برنامه نویسان سیستم های کامپیوتری مشاغلی بودند که در سال 2022 از طریق اکسپرس اینتری دعوتنامه دریافت کردند. 
نیروهای کاری ماهر از گروه مشاغل STEM که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند اگر واجد شرایط باشند می توانند از طریق قرعه کشی اکسپرس اینتری براساس دسته بندی جدید یا کارافرینی با تمکن مالی خوب به کانادا بیایند. این نیروهای کاری ماهر شکاف های بازار کاری کانادا را پر کرده و مشاغل مناسبی در کانادا دارند.

 

نتایج قرعه کشی اکسپرس اینتری براساس دسته بندی جدید اداره مهاجرت کانادا

اداره مهاجرت کانادا تا این زمان فقط در یک قرعه کشی دعوتنامه برای مشاغل گروه STEM صادر کرده است. 
این قرعه کشی در تاریخ 5 جولای انجام شد و 500 متقاضی مهاجرت که سابقه کار در مشاغل فناوری، مهندسی، علوم و ریاضیات داشتند دعوتنامه اقامت دائم کانادا را دریافت کردند. برای این قرعه کشی مهاجران حداقل 486 امتیاز نیاز داشتند که افراد با سن کمتر از 35 سال و آیلتس 7.5 و مدرک فوق لیسانس شانس داشتند و با سن بین 36 تا 45 سال روشهای کارآفرینی و استارتاپ مناسب بود.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 5
پریسا1402/08/08
ایا شما برای روش استارت اپ خودتون پیشنهاد میدین ک مثلا چ کاری میشه انجام داد؟
  • گنجی
  • 1402/08/08
بله، ما ایده های با کیفیت که بتوان بعدا در کانادا درآمد دلاری داشت داریم/
ندا1402/08/04
وقت بخیر با داشتن ویزای توریستی که حدود ۲ سال اعتبارش مونده و داشتن ۴۶ سال سن مهندس راه و ساختمان امکان گرفتم ورک پرمیت هست ؟
  • گنجی
  • 1402/08/06
سن ایشان شانس ویزای اقامت دائم کانادا را  کم دارد حتی اگر 3سال با ورک پرمیت کار کند. 
 در اپلیکیشن ای او اس زیر ببینید: https://www.ganjico.com/p14451
فایزه1402/07/29
بنده خانم متاهل ۳۵ ساله با دو فرزند و فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کشاورزی از دانشگاه تهران هستم.حدود ۱۰ سال گپ تحصیلی دارم ولی سطح زبانم آیلتس ۷ است و به تازگی در یک شرکت مشغول کار مرتبط با رشته ام شده ام.و برنامه دارم فرانسه را شروع کنم و در کنارش سابقه کار را از این ماه داشته باشم.ایا برای نشان دادن سابقه کار حتما باید بیمه داشته باشم یا نامه کارفرما کافیست؟ و از چه طرقی سریع تر میتوانم مهاجرت کنم؟
سپاسگزارم
  • گنجی
  • 1402/07/29
بهتر است بیمه داشته باشید
روشهای نیروی متخصص اکسپرس استانی خوب است.
نیکان1402/07/29
سلام
آقا برای کسایی که کار خودشون را دارن مثل تریدر ها ( کسایی که با بازار فارکس یا کریپتو ترید میکنن) و نیازی به کار بیرون ندارن یا هزینه های دولت, آیا راهی هست بتونن کانادا برن؟ شرایطی چیزی داره؟
  • گنجی
  • 1402/07/29
مسیر نیروی متخصص اکسپرس اینتری برای شما سخت است اگر تا 30 سال هستید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.
محمد1402/07/29
بنده مدرک کارشناسی عمران دارم با 42 سال سن و حدود 16 سال سابقه کار با بیمه در کارخانه فولاد و در زمینه ساختمانهای صنعتی و سازه اسکلت فلزی کارکردم و همسر بنده هم پرستار هستند و دو فرزند پسر دارم یکی کلاس پنجم و ده ساله و یکی سه ساله
لازم به ذکر است که برادر خانم بنده از سال 1398 به المان مهاجرت کرده و اقامت قانونی گرفته
آیا به نظر شما میتوانم اقامت کانادا یا امریکا یا المان را بگیرم؟
  • گنجی
  • 1402/07/29
برای کشور آلمان فعال نیستیم
برای کانادا اگر دانش زبان در حد آیلتس 5 داشته باشید و بتوانید تمکن مالی تا ده میلیارد ملک و نقد نشان دهید شانس اخذ کارت اقامت خواهید داشت.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن