برنامه های مهاجرتی محدود برای کارکنان بهداشتی

بازدیدکنندگان : 1114 نفر 1400/05/10
برنامه های مهاجرتی محدود برای کارکنان بهداشتی
برنامه های مهاجرتی محدود برای کارکنان بهداشتی

در این متن برنامه های مهاجرتی کانادا برای پرستاران و برنامه های مهاجرتی جدید برای کارکنان مراقبت های بهداشتی در کانادا را بررسی می کنیم.

با شیوع کرونا نیاز به پرستار و کارکنان مراقبت های بهداشتی در کانادا بیشتر شده است. حتی قبل از کرونا کانادا با کمبود پرستار روبه رو بود، به همین علت برنامه های مهاجرتی را برای کارکنان مراقبت های بهداشتی ایجاد کرده اند.
پرستاران طبق طبقه بندی مشاغل ملی ناک به دو دسته تقسیم می شوند. پرستاران ثبت شده و پرستاران روانپزشکی ثبت شده کد ناک 3012 و با سطح مهارت A و پرستاران عملی با مجوز کاری با کد ناک 3233 و سطح مهارت B هستند. این سطح مهارت ها بسیار مهم است چون به پرستاران کمک می کند تا برنامه مهاجرتی مناسب را انتخاب کنند.
به علت شیوع کرونا کانادا در سال 2020 مهاجران کمتری از آن چیزی که پیش بینی کرده بود را پذیرفت. اما کانادا هنوز به مهاجران نیاز دارد. کانادا هدف های مهاجرتی خود را گسترش داده است و به دنبال پذیرش 1.2 میلیون مهاجر تا سال 2023 است. یکی از راههای رسیدن به این اهداف دادن اقامت دائم به افرادی است که اقامت موقت دارند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

برنامه های مهاجرتی محدود برای کارکنان بهداشتی


در تاریخ 14 آوریل برابر 25/1/1400 کانادا شش برنامه مهاجرتی جدید برای افرادی که در کانادا کار می کنند را اعلام کرد. دو مورد از این برنامه ها مربوط به کارکنان مراقبت های بهداشتی مثل پرستاران است. یک برنامه مخصوص فرانسوی زبانها است. فارغ التحصیلان پرستاری می توانند از برنامه های جدید دانشجویان بین المللی استفاده کنند.
این برنامه برای زمان محدود برای اقامت دائم نیروی کار ضروری در هر سطح مهارتی که می باشند هست. افرادی که اقامت موقت دارند و در یکی از مشاغل مشخص شده کار می کنند و از داخل کانادا متقاضی هستند می توانند جز 20.000 نیروی کار بهداشتی و یا 30.000 نیروی کار ضروری باشند و اقامت دائم را دریافت کنند. 
برنامه مخصوص فرانسوی زبانها برای مهاجرانی که به زبان فرانسه مسلط هستند و حداقل یک سال سابقه کار کانادایی در مشاغل ضروری دارند. هدف این برنامه حفظ معلمان فرانسوی و رفع کمبود معلمان فرانسوی در خارج از کبک است.
کانادا از طریق برنامه مهاجرتی موقت که از تاریخ 6 می آغاز می شود حداکثر 20.000 کارکنان مراقبت بهداشتی که دراین کشور مشغول به کار هستند را می پذیرد. این برنامه در تاریخ 5 نوامبر برابر14/8/1400 بسته می شود یا اگر ظرفیت پذیرش آن پر شود بسته می شود هر کدام زودتر اتفاق بیفتد. برنامه مهاجرتی برای فرانسوی زبانها برای پذیرش تعداد نامحدودی از مهاجران برای اقامت دائم باز است. مهاجران واجد شرایط باید سابقه کار کانادایی در 40 شغل بهداشتی واجد شرایط داشته باشند و باید در زمان اقدام مشغول به کار باشند. مهاجران برای واجد شرایط بودن نیاز به حداقل CLB یا NCLC 4 دارند.
این برنامه ها برای پرستاران خارجی با چند برنامه در سطح فدرال و استانی همسو و هماهنگ است.

برنامه اکسپرس اینتری برای پرستاران


دو برنامه مهاجرت اقتصادی کانادا برنامه نیروی کار ماهر فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی است. برای واجد شرایط بودن این برنامه ها باید تجربه کاری داشته باشید.
برای برنامه نیروی کار ماهر فدرال باید حداقل یک سال سابقه کار مداوم در مشاغلی با سطح مهارت A، O یا B داشته باشید. این تجربه کاری می تواند از هر جایی باشد فقط باید در ده سال گذشته باشد. شما باید CLB 7در زبان انگلیسی یا NCLC 7 در زبان فرانسه در هر چهار مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن داشته باشید. آنها باید در ارزیابی شش عامل انسانی 100/67 امتیاز را کسب کنند که سطح تحصیلات، تسلط به زبان و اینکه آیا در کانادا شغلی دارند مورد ارزیابی قرار می گیرد.
متقاضیان کلاس تجربه کار کانادایی باید یک سال سابقه کار در مشاغلی با سطح مهارت A، O یا B داشته باشند. مهاجران باید در هر چهار مهارت زبان تسلط داشته باشند: CLB یا NCLC 7 برای افرادی که در مشاغلی با کدناک O یا A هستند، یا CLB 5 برای افراد با مشاغل کد ناک B است. مهاجران نیازی نیست برای این برنامه ها پیشنهاد کاری داشته باشند اما داشتن آن احتمال دریافت دعوتنامه قبولی را افزایش می دهد.
اداره مهاجرت کانادا برنامه های نیروی کار ماهر و کلاس تجربه کار کانادایی را با سیستم اکسپرس اینتری که برای بررسی 80 درصد پرونده های مهاجرتی در زمان شش ماه یا کمتر ایجاده شده، را مدیریت می کند. اکسپرس اینتری برای امتیاز دهی و رتبه بندی در برنامه های مختلف از سیستم جامع امتیاز بندی استفاده می کند. سیستم جامع امتیاز بندی مثل عواملی که در برنامه نیروی کار ماهر براساس آن امتیاز می گیرند به مهاجران امتیاز می دهد. به صورت دوره ای اداره مهاجرت کانادا قرعه کشی هایی را در سیستم اکسپرس اینتری انجام می دهد و پروفایل های اکسپرس اینتری که بالاترین امتیاز را دارند انتخاب کرده و دعوتنامه قبولی را برای آنها ارسال می کند.
برنامه مهاجرت استانی برای پرستاران
چندین برنامه مهاجرت استانی وجود دارد که شاید پرستاران واجد شرایط آنها باشند. بعضی برنامه ها فقط برای پرستاران است. برنامه های دیگر برای چند شغل بهداشتی است یا برای نیروی کار ماهر باز است. پرستاران به دو دسته تقسیم می شوند که آنها را واجد شرایط برنامه های مهاجرتی اقتصادی می کند. اولا تقاضا برای پرستاران زیاد است . دوم اینکه آنها در یک حرفه ماهر کار می کنند. پرستاران نیوبرانزویک با تحصیلات بین المللی، کارکنان مراقبت های بهداشتی بریتیش کلمبیا براساس برنامه مهاجرت براساس مهارت و اکسپرس اینتری، برنامه نیروی کار ماهر کبک و برنامه تجربه کاری کبک همه اینها برنامه هایی هستند که پرستاران می توانند از طریق اینها اقدام کنند.
پرستاران RN دستیارن پرستاران و کارکنان مراقبتی در استان نیوبرانزویک بسیار مورد تقاضا هستند و جذب و حفظ این پرستاران برای نیوبرانزویک بسیار ارزشمند است. استان نیوبرانزویک با کارفرمایان برای پر کردن جای خالی پرستاری همکاری می کند. مراحلی که یک پرستار بین المللی مجوز کار به عنوان پرستار مجازLPN یا پرستارRN  در نیوبرانزویک را داشته باشد بین 12 تا 24 ماه طول می کشد.
سیستم مهاجرتی کبک برای نیروی کار ماهر طوری طراحی شده تا مهاجرانی که باعث رشد اقتصادی در استان کبک می شوند را انتخاب کند. مهاجرانی که قصد اقامت در مونترال یا شهر دیگری در کبک را دارند براساس سیستمی متفاوت از دیگر استانهای کانادا ارزیابی می شوند. کبک سیستم پروفایل امتیازی را در سال 2018 ایجاد کرد. براساس این سیستم افرادی که از طریق برنامه نیروی کار ماهر کبک به این استان مهاجرت می کنند باید پروفایل امتیازی خود را در پورتال Arrima ایجاد کنند.
اگر در استان کبک تحصیل کرده اید یا کار کرده اید واجد شرایط برنامه سریع مهاجرت به کانادا هستید. برنامه تجربه کبک یکی از بهترین برنامه ها برای دانشجویان خارجی که مدرک تحصیلی یا سابقه کار از کبک دارند می باشد.
چندین استان بیشتر از یک برنامه مهاجرتی برای پرستاران دارند. بعضی اوقات برنامه های فدرال و استانی باه هم در ارتباط هستند. مثلا یک استان ممکن است برنامه های مهاجرتی خود را با اکسپرس اینتری همسو و همتراز کند. برنامه های همسو با اکسپرس اینتری به عنوان برنامه های پیشرفته شناخته می شوند. به مهاجری که از برنامه پیشرفته دعوتنامه دریافت کند، 600 امتیاز اضافی داده می شود که تضمینی برای دریافت دعوتنامه قبولی است.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام تغییر در برنامه استارتاپ ویزای کانادا قابل پیش بینی است؟

  • سهمیه بندی طرح ها
  • افزایش قیمت ویزا
  • سخت تر شدن برنامه
  • تسریع روند بررسی ویزا در سفارت
شرکت کنندگان : تن