بازگشایی مدارس در کانادا

بازدیدکنندگان : 922 نفر 1401/06/31
بازگشایی مدارس در کانادا
مدارس در استان های مختلف کانادا بازگشایی شد. دانش آموزان در کانادا از مارس 2020 که مدارس تعطیل شد مسائل و مشکلات زیادی برای یادگیری و آموزش مثل ماسک های اجباری و ضدعفونی روزانه را داشتند. 
در زمان شیوع کرونا و با هفت موج این ویروس، حدود پنج میلیون دانش آموز ابتدایی و دبیرستان با بیماری و مریضی خود و عزیزانشان درگیر بوده اند. 
امسال مقامات بهداشتی کانادا با شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس از همه دانش آموزان می خواهند تا واکسن  کرونا را دریافت کنند و حتما در مدرسه ماسک بزنند. 
        

سال تحصیلی مدارس در کانادا

سال تحصیلی مدارس در کانادا 2022-2023  به چه صورت خواهد بود؟ در اینجا هر استان را به تفکیک بررسی خواهیم کرد، چون سال تحصیلی در هر استان کانادا متفاوت خواهد بود. اگر شما هم برای ویزای دانش آموزی کانادا اقدام کرده اید به زمان بازگشایی مدارس و شرایط فرزندتان بعد از کرونا توجه کنید.

سال تحصیلی مدارس در کانادا

بازگشایی مدارس در بریتیش کلمبیا

بعد از موج اومیکرون استان بریتیش کلمبیا پروتکل هایی مثل برنامه خود مدیریتی را اعمال کرد. همه دانش آموزان و کارکنان این استان باید به صورت حضوری به مدرسه بروند و این استان دستورالعمل هایی را در تاریخ 25 آگوست 2022 به شرح زیر ابلاغ کرد. 
ماسک و دستورالعمل های بهداشتی:
 ماسک اختیاری است. همه افراد باید واکسینه شوند و در زمان بیماری به مدرسه نروند و به صورت منظم علائم بیماری را چک کنند. اگر یکی از دانش آموزان علائم بیماری را داشته باشد باید در خانه بماند و مکانهایی که فرد در تماس با آنها بوده است باید کاملا ضد عفونی شوند. 
چه زمانی باید درخانه بمانیم و به مدرسه نرویم؟
 اگر دانش آموزان یا کارکنان مدارس علائم بیماری را داشته باشند بهتر است در خانه بمانند. با توجه به اقدامات بهداشتی و درمانی در استان و به خصوص برای افراد پر خطر، بیماری کرونا مثل دیگر عفونت های تنفسی در نظر گرفته می شود. افرادی که علائم خفیف کرونا را دارند نیازی نیست آزمایش بدهند و بهتر است در خانه بمانند. افرادی که واکسینه شده اند و آزمایش کرونای آنها مثبت شده است حداقل 5 روز از شروع علائم بیماری یا تاریخ آزمایش به شرط اینکه تب نداشته باشند باید در خانه بمانند. 
فعالیت های مدرسه: 
همه باشگاهها، فعالیت های ورزشی و موسیقی مجاز و باز است و هیچ محدودیتی برای این نوع فعالیت ها وجود ندارد.
مدرسه مجازی: 
کلاسهاس آنلاین هم برگزار می شود. 

 

بازگشایی مدارس در آلبرتا

این استان 10 میلیون دلار اضافی برای سال تحصیلی جدید و اقدامات مرتبط با کرونا در نظر گرفته و همه پروتکل های بهداشتی اجباری را در تاریخ 14 ژوئن لغو کرد. 
ماسک و دستورالعمل های بهداشتی: 
خارج از مراکز بهداشتی نیازی نیست که ماسک داشته باشید یا اقدامات بهداشتی را رعایت کنید. اگر بیمار شدید از زمان شروع علائم باید به مدت 5 روز قرنطینه شوید و بعد از پایان علائم باید در فضاهای عمومی ماسک بزنید. 
در چه شرایطی موارد ابتلا ثبت و در نظر گرفته می شوند؟
براساس گزارشات آموزش و پرورش ادمونتون دریافت تعداد درست موراد ابتلا در مدارس بسیار سخت است. مدارسی مثل "ادمونتون وان" تعداد دانش آموزانی که به علت بیماری غیبت کرده اند را گزارش می دهند.
چه زمانی باید در خانه بمانیم؟ 
براساس قوانین مدرسه ادمونتون دانش آموزان باید در زمان بیماری در خانه بمانند ولی لازم نیست چکاپ روزانه را انجام دهند.دانش آموزانی که در مدرسه بیمار می شوند باید به خانه فرستاده شوند. 
مدرسه مجازی: 
مدارس خاصی آموزش آنلاین دارند. در وبسایت آلبرتا فهرست آموزش آنلاین و مجازی که در مناطق و مدارس مختلف انجام می شود مشخص شده است.

 

 

بازگشایی مدارس در ساسکاچوان

این استان برنامه های آموزشی خود را برای حمایت از دانش آموزان در زمان شیوع کرونا در سال تحصیلی جدید تمدید می کند. این برنامه آموزشی به دنبال حمایت از سلامت روان دانش آموزان و کارکنان، حمایت از برنامه آموزشی پایه های اول تا پنجم و حمایت از فرصت های مطالعاتی دانش آموزان است. 
در زمان شیوع کرونا مدارس براساس دستورالعمل های مقامات بهداشتی عمل می کردند اما در ماه فوریه همه مدارس براساس قوانین جدید دولت در مورد نپوشیدن ماسک و موراد دیگر عمل می کنند. 
ماسک و دستورالعمل های بهداشتی:
از پایان ماه آگوست برای همه کودکان 5 تا 11 ساله واکسن های یادآور وجود دارد. 
چه مواردی به عنوان شیوع و ابتلا ثبت می شود؟
شیوع بیماری ها در مراکز آموزشی مورد توجه قرار نمی گیرند اما مقامات بهداشتی به دنبال کاهش انتقال کرونا و اقدامات بهداشتی مربوط به آن هستند. 

 

بازگشایی مدارس در منیتوبا

این استان دستورالعمل های بهداشتی را لغو کرده است اما اقداماتی مثل واکسیناسیون، ماندن در خانه در زمان بیماری و شستن دست ها و استفاده از وسایل ضد عفونی کننده هنوز هم وجود دارد. این استان به مدارس هشدار داده است که در صورت شیوع دوباره کرونا همه دستورات و اقدامات بهداشتی باید رعایت شود. 
ماسک و دستورالعمل های بهداشتی:
در سال تحصیلی جدید اقدامات بهداشتی لغو شده است. اما افراد به صورت دلخواه می توانند ماسک بزنند. همه افراد باید واکسینه شوند و باید شرایط لازم برای ورود به مدرسه را داشته باشند و در صورت بیماری در خانه بمانند. 
چه زمانی باید در خانه بمانیم؟
از تاریخ 5 آوریل 2022 افرادی که علائم بیماری را دارند باید در خانه بمانند و به مدرسه اطلاع بدهند. افراد باید به مدت پنج روز از زمان شروع علائم در خانه بمانند تا زمانی که تب نداشته باشند و علائم آنها از بین برود. اگر در زمان بیماری با دیگران ارتباط داشته باشید باید به مدت ده روز ماسک بزنید. 
مدرسه مجازی:
یادگیری و آموزش حضوری در کلاس برای دانش آموزان بهترین روش است اما آموزش مجازی و آنلاین برای معلمان و دانش آموزان وجود خواهد داشت. 

بازگشایی مدارس در انتاریو

بازگشایی مدارس در انتاریو

این استان در اواخر ماه جولای طرحی را در مورد بیماری کرونا در انتاریو برای کمک به دانش آموزان ارائه کرد. این طرح شامل سرمایه گذاری بر روی برنامه های آموزشی است که بیشتر روی ریاضیات و خواندن و یادگیری تمرکز می کند و به دنبال سلامت روان دانش آموزان است. 
ماسک و دستورالعمل های بهداشتی:
الزامات مربوط به ماسک در فصل بهار لغو شد و اقدامات جدید برای فصل پاییز در نظر گرفته نشده است. در تاریخ 31 آگوست وزارت بهداشت انتاریو گفت اگر فردی بیمار باشد حتی اگر کرونا نباشد برای کاهش بیماری های تنفسی بهتر است به مدت ده روز ماسک بزند. 
اقدامات بهداشتی در این استان مثل شستن دست ها، تهویه مناسب و اقدامات نظافتی وجود دارد. این استان تا پایان سال 2022 کیت های سریع کرونا را در اختیار مدارس قرار می دهد.  
در چه شرایطی موارد ابتلا ثبت می شود:
از تاریخ 15 ژوئن مدارس غیبت دانش آموزان یا تعطیلی به علت بیماری کرونا را به دولت استانی گزارش نمی دهند. در وبسایت استان انتاریو هیچ اعلامیه ای در مورد غیبت و یا تعطیلی مدارس در فصل پاییز به علت بیماری کرونا ارائه داده نشده است. 
چه زمانی باید در خانه بمانیم؟
انتاریو در فصل پاییز برای کاهش ابتلا به بیماری های تنفسی اقداماتی را در نظر گرفته است. افرادی که بیمار می شوند از زمان شروع علائم باید قرنطینه شوند و 24 ساعت بعد از پایان علائم می توانند به مدرسه بروند. 
فعالیت های مدرسه:
همه فعالیت های ورزشی، موسیقی و سفرها دوباره انجام می شود. 
مدرسه مجازی:
آموزش آنلاین و مجازی برای خانواده هایی که می خواهند این نوع آموزش ها را داشته باشند وجود دارد. 
 

 

بازگشایی مدارس در نیوبرانزویک

این استان از تاریخ 18 آگوست 2022 اقدامات بهداشتی جدیدی را ارائه نکرده است. اطلاعات زیر براساس همان اقداماتی است که این استان از تاریخ 10 مارس برای جلوگیری از شیوع کرونا ارائه کرده است.
ماسک و اقدامات بهداشتی:
نیازی نیست افراد در فضاهای سرپوشیده عمومی ماسک بزنند. 
چه زمانی در خانه بمانیم؟
افراد بیمار در زمان بیماری باید در خانه بمانند. 

 

بازگشایی مدارس در نوااسکوشیا

این استان در تاریخ 24 آگوست 2022 اعلام کرد که مدارس در فصل پاییز امسال به حالت عادی برمی گردند. کلاسهای آنلاین برای ریاضیات و خواندن و نوشتن برگزار می شود. 
ماسک و اقدامات بهداشتی:
دانش آموزان باید واکسینه شوند و اگر بیمار بودند در خانه بمانند و دست های خود را بشویند و از ضد عفونی کننده ها استفاده کنند. افرادی که می خواهند می توانند ماسک بزنند. مواد ضد عفونی کننده و ماسک برای افرادی که می خواهند استفاده کنند وجود دارد. 
فعالیت های مدرسه:
باشگاهها، فعالیت های ورزشی و موسیقی و سفرهای گروهی وجود دارد. 
چه زمانی در خانه بمانیم؟
دانش آموزان و کارکنان در صورت اینکه بیمار باشند باید در خانه بمانند. 

 

بازگشایی مدارس در جزیره پرنس ادوارد

این استان هم مثل استانهای دیگر با این ویروس زندگی می کند. رعایت فاصله اجتماعی و اقدمات بهداشتی الزامی نیست و برای افراد و خانواده هایی که می خواهند از کیت های تست سریع استفاده کنند این کیت ها در مدارس وجود دارد. 
ماسک و اقدامات بهداشتی:
واکسن های یادآور برای کودکان 5 تا 11 ساله وجود دارد. نیازی نیست افراد در اتوبوس یا مدرسه ماسک بزنند اما افرادی که با دانش آموزان پر خطر ارتباط دارند بهتر است ماسک بزنند. افراد در صورت تمایل می توانند ماسک بزنند و کیت تست سریع در مدارس برای آنها وجود دارد. 
چه زمانی باید در خانه بمانیم؟
اگر بیمار باشید و علائم داشته باشید باید در خانه بمانید.  
فعالیت های مدرسه:
همه فعالیت های ورزشی، مسابقات با رعایت دستورالعمل های بهداشتی انجام می شوند. تجمعات و فعالیت های مدرسه بدون فاصله اجتماعی یا محدودیت کم اجرا می شود. 

 

بازگشایی مدارس در کبک

دستورالعمل های بهداشتی کبک کانادا در تاریخ 24 آگوست 2022 آپدیت شد.
ماسک و دستورالعمل های بهداشتی:
دوز یادآور واکسن برای کودکان 5 تا 11 ساله وجود دارد. دانش آموزان نیازی نیست در مدارس یا در اتوبوس ماسک بزنند اما اگر مدارس ماسک لازم داشته باشند به آنها ماسک می دهند. تست سریع کرونا برای آزمایش سریع دانش آموزانی که در مدرسه علائم دارند وجود دارد. دانش آموزان زیر 14 سال بدون رضایت والدین آزمایش نمی شوند. این کیت های آزمایشی به خانواده های دانش آموزان هم داده می شود. اقداماتی برای رعایت فاصله اجتماعی یا قوانین بهداشتی دیگر در فصل پاییز ارائه داده نشده است. 
فعالیت های مدرسه:
هیچ محدودیتی برای فعالیت های ورزشی یا سفرهای علمی وجود ندارد. 
چه زمانی باید در خانه بمانیم؟
افرادی که تب دارند باید تا 24 ساعت بعد از اینکه تب آنها قطع شود قرنطینه شوند. فردی که کرونا دارد باید به مدت پنج روز از شروع علائم یا مثبت شدن آزمایش قرنطینه شود. افرادی که در دو ماه گذشته کرونا گرفته اند و علائم کرونا را دارند نیازی نیست قرنطینه شوند اما بهتر است ماسک بزنند و با افراد پر خطر ارتباط نداشته باشند. 
 

بازگشایی مدارس در نیوفاندلند و لابرادور

این استان نرخ بالایی در میزان واکسیناسیون دارد و 93 درصد از افراد بین 12 تا 19 سال به صورت کامل واکسینه شده اند. همچنین نیوفاندلند و لابرادور نرخ بالایی برای واکسیناسیون کودکان 5 تا 11 ساله دارد. اقدامات بهداشتی خاصی برای فصل پاییز در نظر گرفته نشده است. 
ماسک و دستورالعمل های بهداشتی:
نیازی نیست در فضاهای عمومی ماسک بزنید و والدین باید هر روز علائم فرزند خود را چک کنند. 
چه زمانی در خانه بمانیم؟
اگر دانش آموزان و کارکنان علائم بیماری را داشته باشند بهتر است در خانه بمانند. 

 

بازگشایی مدارس در یوکان

مدارس به صورت عادی فعالیت های خود را انجام می دهند و براساس اقدامات بهداشتی برای سال 2022 تا 2024 اقدامات جدیدی را مقامات پزشکی یوکان برای سال تحصیلی جدید در نظر گرفته است. 
ماسک و اقدامات بهداشتی:
افراد در زمان بیماری باید در خانه بمانند و حتما باید واکسینه شده باشند و بهتر است در مدارس از ماسک استفاده شود. زدن ماسک کاملا اختیاری است اما دانش آموزان و کارکنانی که ماسک می زنند مورد تشویق قرار می گیرند. نیازی نیست افراد فاصله اجتماعی را رعایت کنند اما دست های خود را باید مرتب بشویند. حدود 400 دستگاه تصفیه هوا در مدارس برای تهویه قرار داده شده است. 
چه زمانی باید در خانه بمانیم
اگر دانش آموزان و کارکنان علادمی مثل تب و سرفه داشته باشند باید در خانه بمانند. آنها باید علائم خود را به صورت روزانه چک کنند و اگر علائم داشته باشند باید در خانه بمانند. 

 

بازگشایی مدارس در نورث وست

اقدامات بهداشتی مربوط به کرونا در این مناطق لغو شده است. سازمانهای آموزشی در این مناطق می توانند اقداماتی مثل استفاده از ماسک و دیگر محدودیت ها را برای سال تحصیلی جدید اعمال کنند. 
ماسک و اقدامات بهداشتی:
کارکنان و دانش آموزان می توانند به صورت دلخواه از ماسک استفاده کنند. افرادی که از وسایل مشترک در مدرسه و غذا و نوشیدنی استفاده می کنند بهتر است از ضدعفونی کننده ها استفاده کنند و دستان خود را به صورت مکرر بشویند. سیستم های تهویه مناسب برای تصفیه هوای داخلی کلاسها وجود دارد. 
چه زمانی باید در خانه بمانیم؟
افرادی که آزمایش آنها مثبت شده است باید در خانه بمانند و با افراد در معرض خطر تماس نداشته باشند. 

 

بازگشایی مدارس در نوناووت

این استان همه اقدامات بهداشتی مربوط به کرونا را لغو کرده است. در ماه ژوئن دولت برای تهویه هوا در 45 مدرسه و تمیز کردن 130 کلاس و تعویض 900 فیلتر تصفیه هوا بودجه ای را تعیین کرده است. 
ماسک و اقدامات بهداشتی:
برای ورود به مدرسه نیازی نیست ماسک بزنید. 
چه زمانی باید در خانه بمانیم؟
افرادی که بیمار هستند یا آزمایش آنها مثبت شده است اگر به صورت کامل واکسینه شده باشند باید هفت روز و اگر واکسینه نشده باشند باید ده روز قرنطینه شوند. 
canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن