تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

بازدیدکنندگان : 593 نفر 1402/09/19
تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا
تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا
دوبرابر شدن میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا از ابتدای 2024 اجرایی شد.

 

ویزای تحصیلی کانادا 2024

کانادا به علت داشتن موسسات آموزشی با کیفیت بالا مقصد جذابی برای دانشجویان خارجی است. کشور بزرگ کانادا با تنوع اجتماعی و فرهنگی برای دانشجویان خارجی که در زمان تحصیل مشکلات زیادی برای پیدا کردن مسکن مناسب دارند و به دنبال کار یا دریافت اقامت دائم کانادا بعد از فارغ التحصیلی هستند فرصت های مناسبی را ایجاد می کند. 
مارک میلر وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد از اول ژانویه 2024 رقم ارزیابی شده به عنوان حداقل هزینه زندگی برای متقاضیان ویزای دانشجویی کانادا افزایش می‌یابد و به ۲۰ هزار و ۶۳۵ دلار می‌رسد. این اقدامات زمانی که اداره آمار کانادا LICO را آپدیت کند اجرایی می شود. LICO نشان دهنده حداقل درآمد لازم است که مشخص می کند افراد مجبور نیستند بیشتر از میانگین درآمد خود را هزینه کنند. 

 

دوبرابر شدن میزان تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا

حداقل هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان خارجی از اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی حدود 10000 دلار تعیین شده بود. اما هم اکنون درآمد دانشجویان با هزینه های زندگی آنها مطابقت ندارد و دانشجویان بدون داشتن اطلاعات کافی وارد کانادا می شوند. اما با تغییرات اعمال شده توسط دولت کانادا در سال 2024 دانشجویان برای هزینه سال اول سفر به کانادا و شهریه باید نشان دهند که 20 هزار و 635 دلار که 75 درصد درآمد آنها است را باید داشته باشند. 
طبق نظر آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت کانادا، این تغییرات برای درخواست های ویزای تحصیلی که بعد از یک ژانویه 2024 ارسال می شود اعمال می شود. 

 

هزینه ویزای تحصیلی کانادا

هدف دولت از اعمال این تغییرات، اطمینان از آمادگی مالی دانشجویان برای زندگی در کانادا بویژه در رویارویی با چالش تامین هزینه مسکن اعلام شده. دولت کانادا در سال آینده برنامه های آزمایشی برای کمک به دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به کانادا می آیند اجرا می کند. 
اطلاعیه دیروز به دنبال اصلاحات مهم در برنامه دانشجویان خارجی در تاریخ 27 اکتبر 2023 منتشر شد که برای به رسمیت شناختن موسسات آموزشی است که خدمات با کیفیت بالا از جمله مسکن را به دانشجویان ارائه می دهد. موسسات آموزشی باید دانشجویانی را بپذیرند که همه نوع حمایت از آنها به خصوص مسکن را برای آنها فراهم کنند. 
دولت اعلام کرد، برای استقبال از دانشجویان خارجی، ما باید اطمینان پیدا کنیم که این دانشجویان در کشور ما مورد حمایت کامل هستند. قبل از شروع ترم ها در سال 2024 باید مراحل صدور ویزاها محدود شود تا موسسات آموزشی تعیین شده DLI بتوانند از دانشجویان حمایت کنند. برای رسیدن به این اهداف باید با دولت های استانی و منطقه ای، موسسات آموزشی و دیگر ذینفعان همکاری کنیم، تا مطمئن شویم که دانشجویان در کانادا موفق می شوند. 

 

تغییرات دانشجویی در کانادا

وزیر مهاجرت مارک میلر سه سیاست موقتی که بر روی دانشجویان خارجی تاثیر می گذارد و در پایان سال 2023 منقضی می شود را تغییر داد:
  • -معافیت فعلی در محدودیت ساعات کار برای دانشجویان خارجی که 20 ساعت در هفته بود و تا 31 دسامبر منقضی می شد تا 30 آوریل 2024 تمدید شد. دانشجویان خارجی که در حال حاضر در کانادا هستند و متقاضیانی که قبل از 7 دسامبر 2023 درخواست خود را برای ویزای تحصیلی ارسال کرده اند می توانند بیشتر از 20 ساعت در هفته خارج از دانشگاه کار کنند. ساعات کاری دانشجویان در خارج از دانشگاه به حدود 30 ساعت در هفته رسیده است. 
  • - سیاست لحاظ کردن دوره تحصیل آنلاین در ورک پرمیت های پس از فارغ التحصیلی، برای دانشجویانی که قبل از اول سپتامبر ۲۰۲۴ شروع به تحصیل کنند نیز اعمال خواهد شد. این اقدامات برای دانشجویانی که در تاریخ یک سپتامبر 2024 یا بعد از آن برنامه تحصیلی را شروع کنند اعمال نمی شود. تحصیل از راه دور برای اولین بار در سال 2020 در زمان شیوع کرونا ایجاد شد و در سپتامبر 2022 این شرایط محدودتر شد. در حال حاضر بیشتر دانشجویان خارجی به صورت حضوری در کانادا تحصیل می کنند. 
  • -با توجه به اختلالات بازار کاری کانادا در زمان شیوع کرونا و بهتر شدن شرایط بعد از کرونا سیاست صدور یک مجوز کار ۱۸ ماهه اضافی پس از فارغ التحصیلی، اجرا نخواهد شد. دانشجویانی که ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی آنها تا 31 دسامبر 2023 منقضی می شود واجد شرایط این اقدامات جدید هستند. اما این اقدامات جدید تمدید نمی شود. 
  • با توجه به مزایای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی زیادی که دانشجویان خارجی برای کانادا دارند ما باید با همه مسائل و مشکلات این دانشجویان مقابله کرده و آنها را رفع کنیم. با افزایش بیش از حد آستانه هزینه زندگی، دانشجویانی که وارد کانادا می شوند با شروع تحصیل وضعیت مالی بهتری خواهند داشت. 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن