تحصیل رایگان در کانادا

بازدیدکنندگان : 1274 نفر 1401/12/22
تحصیل رایگان در کانادا
تحصیل رایگان در کانادا
آیا تحصیل رایگان در کانادا امکانپذیر است؟
بله،
قبلا یک خبر در مورد تحصیل رایگان در استان کبک درج کردیم، اگر آن را خواندید اینجا نیز در مورد تحصیل رایگان در بقیه استانهای کانادا توضیح می دهیم.

دولت کانادا برای آموزش بعد از متوسطه به دانشجویان خارجی بورسیه های تحصیلی و وام می دهد تا از این طریق دانشجویان بتوانند هزینه های تحصیل خود را به راحتی پرداخت کنند. 
 

کمک هزینه تحصیلی در کانادا

از آنجایی که برای آموزش بعد از متوسطه در کانادا دولت کمک های مالی به دانشجویان ارائه می دهد آژانس اشتغال و استخدام کانادا سالانه برنامه مربوط به کمک های مالی دولت به دانشجویان را تعیین و منتشر می کند. 
براساس گزارش سالانه آژانس استخدام و اشتغال کانادا برای سالهای 2020-2021 حدود 3.2 میلیارد دلار کمک هزینه تحصیل بلاعوض برای 542.000 دانشجو و حدود 4 میلیارد دلار وام برای 576.000 دانشجو اختصاص داده است. 
کمک های مالی دولت برای دانشجویان در همه استانهای کانادا است یعنی همه استانهای کانادا به جز کبک و نوناووت و مناطق شمال غربی، حدود 1.6 میلیار دلار کمک هزینه تحصیلی دریافت کردند. 
 

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا

براساس گزارش اداره آموزش بین المللی کانادا در سال 2021 حدود 621.565 دانشجو در همه سطوح تحصیلی در کانادا پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا دریافت کرده اند. 
این تصور غلط است که بعضی از دانشجویان فکر می کنند که در زمان تحصیل در کانادا هیچ کمک هزینه ای را دریافت نمی کنند. بیش از 800 اسکالرشیپ در دانشگاه های خوب کانادا وجود دارد که ماهانه 2500دلار پرداخت می کنند.
در واقع کمک های هزینه های تحصیلی برای دانشجوبان خارجی مشابه دانشجویان کانادایی نیست اما دولت کانادا به دانشجویان خارجی بورسیه تحصیلی و وام هایی می دهد. 
اداره ای برای ارزیابی دانشجویان خارجی در کانادا وجود دارد که نماینده دولت های فدرال و استانی در کانادا است. این یک مرکز معتبر است که دانشجویان خارجی برای دریافت کمک هزینه های مالی می توانند از طریق این اداره مراحل مربوطه را طی کرده و کمک هزینه ها را دریافت کنند. 

 

کمک هزینه تحصیلی دولت کانادا برای دانشجویان خارجی

سه دسته کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان خارجی وجود دارد:
  • کمک هزینه تحصیلی Scholarships and Grants
  • بورسیه تحصیلی Bursaries
  • وام دانشجویی Loans

این مبالغ براساس موسسه ای که دانشجویان در آن پذیرفته می شوند به آنها داده می شود که مراحل درخواست و شرایط خاصی در مورد کمک هزینه های تحصیلی وجود دارد، که در ادامه توضیح می دهیم: 

 

کمک هزینه تحصیلی کانادا – اسکالرشیپ 

کمک هزینه تحصیل برای دانشجویان بعد از متوسطه براساس سطح تحصیلات و یا فعالیت های فوق برنامه مثل کارهای اجتماعی و داشتن سابقه در این کارها داده می شود. بورسیه ها و کمک های مالی که مدارس، دولت ها یا سازمان ها به دانشجویان خارجی می دهند بلاعوض هستند. 
مثلا بورسیه تحصیلی Lester B. Pearson International Scholars برای دانشجویان دانشگاه انتاریو که بهترین بورسیه برای مقطع کارشناسی و به صورت فول فاند است و یا بورسیه تحصیلی Karen McKellin International Leader of Tomorrow برای دانشجویان بریتیش کلمبیا. 

 

بورسیه تحصیلی کانادا

برای دریافت بورسیه تحصیلی چه در دبیرستان و چه در مقاطع تحصیلی دانشگاهی، باید شرایط خاصی داشته باشند. دانشجویان براساس میزان درآمد شخصی یا میزان کمک مالی والدین مقداری کمک هزینه دریافت می کنند. دانشجویانی که می خواهند بورسیه دریافت کنند باید توسط کمیته دانشگاه ارزیابی شوند تا میزان کمک هزینه ای که دریافت می کنند مشخص شود. 

 

وام دانشجویی کانادا

وام نوعی کمک مالی است که وام گیرنده براساس شرایط تعیین شده قرارداد باید پول وام را پرداخت کند. قرارداد وام شامل نرخ بهره و برنامه ای برای بازپرداخت است که شخص وام گیرنده باید از این برنامه ها اطلاع داشته باشد تا بدهی برای او ایجاد نشود. 
دانشجویان خارجی برای بهره مند شدن از وام دانشجویی می‌بایست از طریق بانک‌های خصوصی کانادا اقدام کنند. کمک مالی بانک به صورت وام، کردیت یا موارد دیگر است نرخ بهره بانک ها برای دانشجویان کم است تا بتوانند به راحتی مبلغ وام را بازپرداخت کنند. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
بهروز آف1402/05/08
سلام روز بخیر من بهروز هستم سه ماهه اومدم کانادا در مونترال هستم فرزندم بین ۱۷ و ۱۸ سال سن داره یعنی ۱۷/۵ ساله هست و کلاس ۱۱ رو در ایران تموم کرده و یک ماهه که به همراه مادرش با ویزای توریستی اومدن اینجا خواستم محبت کنید بفرمایید برای ادامه تحصیل پسرم چکار باید بکنم ممنونم
  • گنجی
  • 1402/05/08
اگر مدارس فرانسوی زبان مراجعه کنید شانس پذیرش خواهید داشت. هزینه های مرتبط نیز شامل شما خواهد شد.
علی1402/01/11
بنده دانشجوی phdترم دوم رشته انگل شناسی دامپزشکی دانشگاه علوم و تحقیقات هستم
ایا امکان پذیرش در رشته دکتری در دانشگاههای شهر تورنتو برای بنده وجود دارد
  • گنجی
  • 1402/01/14
اگر رزومه قوی، ایلتس اکادمیک، مقاله و ... داشته باشید در شهرهای دیگر شانس خواهید داشت.
افشین1402/01/01
سلام
دختر من در حال تحصیل رشته پزشکی در دانشکده پزشکی دبرسن مجارستان میباشد. برای ادامه تحصیل حین تحصیلات پزشکی عمومی یا پس از اتمام تحصیل در این مقطع چه شرایطی وجود دارد؟
سوال دوم : پسر خواهر من فارغ التحصیل رشته الکترونیک دانشگاه آزاد میباشد. شرایط ادامه تحصیل در این مورد به چه صورت میباشد؟ امکان بورسیه وجود دارد؟
سپاسگزارم.
  • گنجی
  • 1402/01/10
برای تحصیل پزشکی در کانادا باید برای اپلای در یکی از 16 دانشگاه کانادا(لیست آنها را واتس اپ هست)اقدام کنید داشتن ایلتس اکادمیک 7+mcat+کسپر مهم است. در کل افراد دارای کارت اقامت کانادا شانس بیشتری دارند .
بورس در استان مونترال با زبان فرانسه شانس بیشتر دارد، البته مدرک زبان باید داشته باشند جهت شروع باید فرم ارزیابی را پر کنند.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن