کانادا برای جبران پاندمی کرونا مهاجر می پذیرد

بازدیدکنندگان : 3687 نفر 1399/09/06
کانادا برای جبران پاندمی کرونا مهاجر می پذیرد

کانادا برای جبران پاندمی کرونا مهاجر می پذیرد

پنج برنامه اصلی در مورد مهاجرت به کانادا وجود دارد که تا پایان سال 2020 مشخص خواهد شد و در ادامه توضیح می دهیم که مهاجرت به کانادا در ماه دسامبر 2020 به چه صورت خواهد بود


سیستم مهاجرتی کانادا با توجه به وضعیت آشفته سال 2020 که ناشی از ویروس کرونا است، کماکان در حال انجام است و برنامه های اکسپرس اینتری و سرمایه گذاری پاس ریکوئست می شوند. سازمان مهاجرت کانادا احتمالا در تعطیلات کریسمس قرعه کشی اکسپرس اینتری را انجام می دهد. در سال های گذشته حداقل دو قرعه کشی در دسامبر انجام می شد. برنامه مهاجرت استانی کانادا هم ادامه می یابد. در سال های گذشته قرعه کشی مهاجرت استانی در روز کریسمس که کل کشور تعطیل بود نیز انجام می شد. به علاوه نامه هایی به وزرای کانادا برای پردازش و بررسی برنامه های اسپانسرشیپ والدین، پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، دانشجویان بین المللی و نیروی کار خارجی موقت حاضر در کانادا از سوی نخست وزیر کانادا صادر شده. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی


پنج برنامه در مورد مهاجرت کانادا دراینجا ذکر شده است:

اولین برنامه: نامه به وزیر مهاجرت کانادا آقای مارکو مندیچینو

نخست وزیر کانادا جاستین ترودو قبل از کریسمس دستورالعمل های جدیدی را برای وزرای خود صادر می کند. در دستورالعمل نخست وزیر کانادا خط مشی هر وزیر مشخص شده و اعلان می شوند تا کانادایی ها بتوانند برنامه دولت را ارزیابی نمایند. نامه وزیر مهاجرت کانادا به مارکو مندیچینو، جزییات کارهایی که دولت برای مهاجرت کانادا انجام خواهد داد را شامل می شود. نامه نخست وزیر کانادا به مندیچینو راهبردهایی را به او و سازمان مهاجرت کانادا و سایر استانها و ذینفعان مهاجرت ارائه می کند، تا سیستم مهاجرت را به حالت قبل از پاندمی ویروس کرونا برگردانند. اولویت های مهاجرتی کانادا، اجرای برنامه 2021-2023 است و بررسی برنامه های مهاجرتی شهرداری ها(مهاجرت به حومه شهرها) و حذف هزینه پرونده های شهروندی کانادا از جمله این موارد می باشد. 


برنامه دوم: پذیرش بیشتر در برنامه اکسپرس اینتری نیروی متخصص کانادا

دو قرعه کشی اکسپرس اینتری در ماه دسامبر برگزار خواهد شد. کانادا قرعه کشی هر دوهفته خود را انجام نمی دهد، آخرین قرعه کشی هفت روز بعد از قرعه کشی قبلی بود. قرعه کشی 25 نوامبر 5000 مهاجر را برای اقامت دائم پذیرفت که امتیاز 469 را نیاز داشتند. احتمالا قرعه کشی دیگری در 16 دسامبر انجام خواهد شد. در سالهای گذشته بین آخرین قرعه کشی سال و اولین قرعه کشی سال جدید چهار هفته فاصله بود. با وجود کرونا در سال 2020 کانادا بیشترین میزان مهاجر را از طریق برنامه اکسپرس اینتری ، حدود 92350 مهاجر را پذیرفت.
کانادا امسال برای اولین بار از سال 2015 که برنامه اکسپرس اینتری ایجاد شد، 100000 دعوتنامه برای اقامت دائم کانادا صادر کرده است.


برنامه سوم: برنامه مهاجرت استانی کانادا

احتمالا استانهای کانادا قرعه کشی مهاجرت استانی را در تعطیلات انجام می دهند. شاید قرعه کشی مهاجرت استانی کانادا موسوم به PNP چند روز قبل از تعطیلات کریسمس یعنی 25 دسامبر 2020 برابر 5دی 1399 انجام شود.
جزیره پرنس ادوارد در 17 دسامبر قرعه کشی انتخاب مهاجر را انجام می دهد که از طریق برنامه نیروی کار، اکسپرس اینتری و سرمایه گذاری مهاجران را می پذیرد.
بریتیش کلمبیا از طریق برنامه جذب نیروی متخصص و فنی قرعه کشی هفتگی را انجام می دهد. احتمالا انتاریو ماه آینده قرعه کشی می کند. برنامه مهاجرتی حداقل 386 مهاجر دیگر را تاپایان سال می تواند بپذیرد. که این امر بعد از پذیرش 250 نیروی کار خارجی موقت در مشاغل ماهر خواهد بود.
منیتوبا، ساسکاچوان و نواسکوشیا در ماه دسامبر براساس قرعه کشی سالهای قبل قرعه کشی مهاجرت استانی را انجام می دهند. 
برای اطلاع از شرایط هر برنامه استانی کانادا ابتدا عضو کانال تلگرام موسسه گنجی شوید و برای بررسی واجدشرایط بودن در واتس اپ زیر سایت پیام دهید.

 
برنامه چهارم: قرعه کشی برنامه اسپانسرشیپ والدین کانادا

دولت کانادا برنامه اسپانسرشیپ والدین، پدربزرگ و مادر بزرگ ها را در مهر ماه باز کرده و در اوایل نوامبر بست. احتمالا قرعه کشی اسپانسرشیپ والدین تا دسامبر 2020انجام شده و اسپانسرهایی که در ژانویه و فوریه 2021 در قرعه کشی پذیرفته می شوند فرم پذیرش را با ایمیل می گیرند و باید مدارک مالی و هویتی خود را با پست ارسال کنند.
سازمان مهاجرت کانادا سال 2020 از 10000 اسپانسر برنامه اسپانسرشیپ والدین درخواست اقدام به مهاجرت می کند. احتمالا سال آینده کانادا 30000 اسپانسر را در برنامه اسپانسرشیپ را دعوت می کند.


برنامه پنجم: کانادا برنامه های اقامت دائم را به افراد با ویزای موقت ارائه می دهد

مندیچینو به بلومبرگ گفت: کانادا به دنبال ارائه راههای بیشتر برای اقامت دائم شهروندان با ویزای موقت مانند ویزای دانشجوی و ویزای کار است. این امر برای جبران کاهش پذیرش مهاجران  و رفع  ضررهای جمعیتی و اقتصادی به علت پاندمی کرونا است. گرچه ما نمی دانیم این اعلامیه چه زمانی منتشر می شود ولی احتمالا در ماه دسامبر 2020 انجام شده، اما گاهی اداره مهاجرت کانادا این اعلامیه ها را تا بعد از تعطیلات اعلام نمی کند. دولت فدرال کانادا می تواند روشهای زیادی را برای اقامت دائم نیروی کار خارجی و دانشجویان بین المللی ارائه دهد. این راه ها قبلا در تلگرام موسسه گنجی اعلام شده است. توجه کنید که ویزای توریستی یا به اصطلاح مولتی 5ساله کانادا، هیچ تاثیری برای اخذ اقامت کانادا ندارد.


گزینه های اداره مهاجرت کانادا برای تبدیل ویزای موقت به اقامت دائم کانادا: 

گزینه یک: امتیازات پذیرش مهاجر را تغییر دهید

سیستم جامع امتیاز بندی به مهاجران اکسپرس اینتری با تجربه کار و تحصیلات کانادایی امتیاز می دهد. دولت مهاجرت افراد با ویزای موقت را با افزایش امتیاز تجربه کار و تحصیل کانادایی افزایش می دهد. هرچقدر امتیاز مهاجران برنامه اکسپرس اینتری بیشتر باشد سریعتر از استخر اکسپری اینتری انتخاب شده و از آنها خواسته می شود طی 60روز درخواست اقامت دائم کانادا را بدهند. مهاجران مجرد اکسپرس اینتری برای تجربه کار و تحصیل در کانادا 210 امتیاز می گیرند. آنها برای تجربه کاری کانادا 80 امتیاز و برای داشتن تحصیلات متوسطه، سابقه و تجربه کار کانادایی و تجربه کار خارجی 100 امتیاز می گیرند. مهاجران با داشتن مدرک تحصیلی کانادایی 30 امتیاز اضافی می گیرند. امسال کانادا امتیاز مدرک زبان فرانسه را افزایش داده است. سازمان مهاجرت به مهاجران اکسپرس اینتری که به زبان فرانسه و انگلیسی صحبت می کنند 50 امتیاز می دهد درحالی که قبل از این تغییر 30 امتیاز می داد. توجه کنید که ویزای توریستی یا به اصطلاح مولتی 5ساله کانادا، هیچ تاثیری برای اخذ اقامت کانادا ندارد.


گزینه دو: برای برنامه تجربه کار کانادایی قرعه کشی بیشتری برگزار کنید

گزینه دیگر دولت فدرال کانادا انجام بیشتر قرعه کشی اکسپرس اینتری برای متقاضیان تجربه کار کانادایی است. سازمان مهاجرت این قرعه کشی را در اوایل امسال انجام داد. آنها قرعه کشی اکسپرس اینتری را برای مهاجران برنامه تجربه کاری کانادایی و مهاجران استانی که قبل از پاندمی کرونا درخواست داده بودند، انجام می دهند.


گزینه سه: شرایط برنامه تجربه کار کانادایی را تغییر دهید

دولت فدرال واجد شرایط بودن برای تجربه کار کانادایی را با کاهش نیاز مهاجران به 12 ماه سابقه کار آسان می کند. حدود دومیلیون شغل ماه آوریل از بین رفت که شغل مرتبط با صنعت توریسم و غذا بودند. افرادی که با مجوز کاری موقت در کانادا هستند، به دلیل کرونا شغل خود را از دست دادند. این امر امکان بدست آوردن تجربه کاری یک ساله برای واجد شرایط بودن در برنامه تجربه کار کانادایی را فراهم نمی کند. برای مثال کاهش نیاز افراد به سابقه کار از 12 ماه به 9 ماه به مهاجران زیادی امکان ورود به برنامه اکسپرس اینتری را می دهد.


 گزینه چهار: افزایش مسیرهای مهاجرت استانی کانادا

سازمان مهاجرت کانادا با افزایش تعداد مهاجران مجاز به مهاجرت استانی، اختیارت بیشتری در زمینه مهاجرت به استانها و مناطق شمالی کانادا را می دهد. برای مثال اداره مهاجرت کانادا به استانها می گوید روشهای جدید مهاجرتی فقط توسط افراد با ویزای موقت (ویزای دانشجویی-ویزای کار) که قبلا در استانها زندگی می کردند قابل استفاده است.


گزینه 5: اجرای برنامه جدید فدرال

دولت فدرال توانایی ایجاد برنامه جدید برای حمایت از بازار کار را دارد. این برنامه برای پنج سال اجرا خواهد شد و سالانه 2750 متقاضی را می پذیرد. این گزینه امکان ارائه مکانهای دیگر برای مهاجرت به به صدها هزار نفر از افراد با ویزای موقت کانادا را نمی دهد. 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 7
سهند1399/09/17
سلام
بنده متاهل هستم
برادر خانمم در کانادا سیتیزن هستن
تا دو ماه دیگه که امتحان آیلس بدم امتیازم به ۴۷۲ میرسه
به نظر شما تا دو سه ماه دیگه امتیاز ها روی این مقدار میمونه؟؟
و اینکه توی قانون جدید امتیاز خواهر برادر حذف میشه یا فقط همین قوانین ذکر شده تو این صفحه قرار اجرا بشه؟؟
ممنون
  • گنجی
  • 1399/09/17
بله این امتیاز باعث قبولی شما خواهد شد.امتیاز فامیل در کانادا حذف نمی شود.
نگین1399/09/09
سلام.
این قوانین جدید که به ضرر ما میشه.
یعنی یا باید حتما دانشجو بوده باشی یا سابقه کار تا بتونی قبول شی.
شما چقد آینده این موضوع روشن میبینید؟
آیا افزایش تعداد متقاضی ها در هر دراو میتونه امتیاز بیاره پایین؟
ممنون
  • گنجی
  • 1399/09/17
این برای دوره کرونا در سال 2020 است، و قابل تغییر است.
امتیازات در هر دوره ممکن است پایین بیاد.
علیرضا1399/09/09
سلام. الان مهاجران مجرد اکسپرس اینتری برای تجربه کار و تحصیل در کانادا 210 امتیاز می گیرند.
قبلا چقدر میگرفتن؟
و اینکه کلا این قوانین جدید باعث افزایش میشه؟
  • گنجی
  • 1399/09/17
برای قبولی برنامه اکسپرس اینتری فدرال نیاز به امتیاز 470 دارید. در تلگرام هر دو هفته یکبار این نتایج را اعلام می کنیم.

دور 168 ام ، انتخاب متقاضیان برنامه اکسپرس انتری 

تعداد 5000 متقاضی مهاجرت دعوتنامه اقدام برای اقامت دائم خود را در سیستم اکسپرس انتری در تاریخ 25 نوامبر  2020 دریافت کردند. 

شماره دوره انتخابی: 168
تاریخ: 25 نوامبر 2020
تعدا دعوتنامه صادر شده: 5000
حداقل امتیاز انتخاب شده: 469
برنامه مشخص شده: همه برنامه های زیرگروه

برای اولین بار در سال 2020 امتیاز لازم برای برنامه اکسپرس انتری به زیر 470 رسید.


(دانلود اپلیکیشن محاسبه امتیاز در سیستم اکسپرس انتری از اپل استور https://goo.gl/TiJPuu )
سارا1399/09/09
سلام. بنده امتیازم 460 هست. الان با این خبر باید امیدوار بشم یا کلا بیخیال بشم.
ممنون
  • گنجی
  • 1399/09/09
شانستون خوب است، تامل کنید.
محمد1399/09/09
سلام. الان سوالی که پیش میاد این که هر 5 گزینه قرار اعمال بشه یا نه؟؟
  • گنجی
  • 1399/09/09
بله، این تغییرات انجام خواهد شد ولی جزئیات آن اعلام نشده که در سایت و تلگرام بعد از ژانویه اعلام خواهیم کرد.
سروش1399/09/09
درود جناب گنجی
بنده دارای لیسانس گرافیک و سابقه کار حرفه ای در زمینه طراحی وب و همکاری با کشورهایی چون کانادا و آمریکا هستم.
دارای IELTS 7 و سن 28 سال
سابقه کار بنده بصورت Freelance بوده و بیمه ای ندارم اما رزومه حرفه ای و بسیار مناسبی دارم.
کدام یک از عناوین مهاجرت کاری را برای بنده پیشنهاد میکنید و راحتتر میتوانم برای دریافت ویزای کار اقدام کنم؟
  • گنجی
  • 1399/09/09

اگر نمرات ایلتس شما براساس سی ال بی 9 باشد برنامه استانی انتاریو و بریتیش کلمبیا مناسب است که در زیر اطلاعات ان هست:

بریتیش کلمبیا کانادا

اگر نمره ایلتس کمتر دارید باید رزومه CV خود را ایمیل کنید.

روزبه1399/09/06
شرایط کلی اخذ اقامت برای یک فرد تا 35 سال چیست؟
  • گنجی
  • 1399/09/06
فوق لیسانس+ایلتس 7.5+سه سال به بالا سابقه کار با بیمه

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن