ازدواج در برنامه اکسپرس اینتری

بازدیدکنندگان : 930 نفر 1401/07/09
ازدواج در برنامه اکسپرس اینتری

اگر در زمان اقدام برای برنامه اکسپرس اینتری ازدواج کنیم چه کاری باید انجام دهیم؟


اگر شما در زمان اقدام برای برنامه اکسپرس اینتری ازدواج کنید باید به اداره مهاجرت کانادا اطلاع دهید، همانطور که آقای گنجی در بخش نحوه ثبت نام در اکسپرس انتری توضیح داده اند، طبق قانون هر گونه تغییر در پرونده مهاجرت به کانادا باید به سفارت کانادا اطلاع داده شود و اگر اطلاع ندهید پرونده شما ریجکت می شود و نمی توانید تا چند سال برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید، حتی اگر امتیاز crs بالایی را داشته باشید.
 

اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

برنامه اکسپرس اینتری کانادا یک برنامه مهاجرتی برای نیروی کاری است که می خواهند در کانادا کار و زندگی کنند، اداره مهاجرت، مشاغل مورد نیاز کانادا را از این روش انتخاب می کند که امسال ناک های شغلی به Teer تغییر پیدا کرد.
کانادا سالانه حدود 10.000 نیروی کار ماهر را از طریق برنامه اکسپرس اینتری می پذیرد. 

 

جدول امتیاز بندی اکسپرس اینتری کانادا

برنامه اکسپرس اینتری یک سیستم آنلاین است که متقاضی طبق جدول امتیاز بندی اکسپرس اینتری کانادا امتیاز کافی را کسب و دولت کانادا برای نیروی کار ماهری که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند و اقامت دائم این کشور را بدست آورند ایجاد کرده. این سیستم سه برنامه اصلی مهاجرتی کانادا را مدیریت می کند:
  • برنامه نیروی کار ماهر فدرال
  • برنامه نیروی متخصص فنی فدرال
  • برنامه کلاس تجربه کار کانادایی
شرایط بردن همسر به کانادا

گرفتن دعوت نامه از کانادا؟

دعوتنامه قبولی به عنوان یک فایل الکترونیکی برای اقامت دائم کانادا است و آخرین مرحله برنامه اکسپرس اینتری است. پرونده اقامت دائم شما همه مدارک و اطلاعاتی که در پروفایل اکسپرس اینتری شما وجود دارد را نشان می دهد. 
زمانی که به شما دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا را می دهند در واقع به راحتی می توانید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.  

 

شرایط بردن همسر به کانادا

اگر به دنبال این هستید که مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج چقدر طول میکشد باید به نوع ویزای خود و همسر آینده تان و زمان اقدام توجه کنید. سریعترین روش برای کسب کارت پی آر از طریق برنامه اسپانسرشیپ همسر است. اما اگر هنوز ویزا ندارید و در برنامه اکسپرس اینتری در حال اقدام هستید، موارد زیر را بخوانید:

 

اگر بعد از اقدام برای اقامت دائم کانادا ازدواج کنم چه اتفاقی می افتد؟

شما باید هر تغییری در پرونده از جمله اطلاعات مربوط به همسر خود را به اداره مهاجرت کانادا اطلاع دهید. اگر بخواهید آنها به پرونده مهاجرتی شما اضافه شوند باید اسناد و مدارک اضافی را ارائه دهید، بالعکس اگر طلاق بگیرید باید ترجمه جدید سند طلاق خود را ارائه دهید.

 

اگر ازدواج کنم باید به اداره مهاجرت کانادا اطلاع بدهم؟

بله در صورت ازدواج، شما باید به اداره مهاجرت کانادا اطلاع دهید. پذیرش و تایید پرونده مهاجرتی شما بستگی به پذیرش همسرتان دارد و اگر همسرتان با شما به کانادا نمی آید بازهم باید این ازدواج را به اداره مهاجرت کانادا اطلاع دهید و این یک امر اجباری است. 

 

اگر بعد از دریافت دعوتنامه قبولی ازدواج کنم چه اتفاقی می افتد؟

اگر بعد از دریافت دعوتنامه قبولی و قبل از اینکه اقامت دائم کانادا را به شما بدهند ازدواج کنید، چون ترکیب خانواده شما تغییر کرده باید به اداره مهاجرت کانادا اطلاع بدهید. اگر همسر شما نخواهد باشما به کانادا بیاید باز هم باید اطلاع بدهید. زمانی که همسرتان به پرونده شما اضافه می شود امتیاز شما تغییر می کند و باید بررسی کنید که آیا هنوز امتیاز  شما برای دریافت اقامت دائم کانادا کافی است یا خیر. اپلیکیشن گنجی را برای امتیاز بندی اکسپرس اینتری کانادا ببینید.

 

بعد از دریافت دعوتنامه قبولی و اقدام برای اقامت دائم کانادا می توانم برای همسرم هم اقدام کنم؟ 

اگر قبلا درخواست خود برای اقامت دائم کانادا را ارسال کرده اید می توانید همسر جدید خود را به پرونده خود اضافه کنید. شما باید به اداره مهاجرت کانادا اطلاع دهید و این اداره لیست مدارک مورد نیاز برای اضافه شده همسرتان به پرونده را برای شما ارسال می کند. 

 

بعد از اینکه برای همسرم اقدام کردم چگونه می توانم وضعیت مهاجرتی همسرم را بررسی کنم؟

برای بررسی وضعیت مهاجرتی همسرتان می توانید وارد اکانت خود شوید و مشخصات او را ببینید. اگر همسر شما به عنوان یک فرد وابسته به پرونده شما اضافه نشده است یعنی اداره مهاجرت کانادا هنوز اطلاعات همسر شما را بررسی و ارزیابی نکرده است. براساس قانون مهاجرتی کانادا هسران باید از نظر پزشکی، سوپیشینه در کانادا قابل قبول باشند و اگر شرایط لازم را نداشته باشند غیر قابل قبول هستند و این موضوع بر روی پرونده اقامت دائم شما هم تاثیر می گذارد. 

 

اگر همسرم با من به کانادا نیاید بعد از دریافت برگه لندینگ کانادا باید این موضوع را به اداره مهاجرت اطلاع بدهم؟

حتی اگر همسرتان با شما به کانادا نیاید باید به اداره مهاجرت کانادا اطلاع بدهید که ازدواج کرده اید، چون ترکیب خانواده شما تغییر کرده است و باید اداره مهاجرت کانادا از این موضوع باخبر شود. اگر به این اداره اطلاع ندهید پرونده شما رد می شود، و حتی شاید نتوانید تا مدت 5 سال برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید. 

 

قانون دو همسری در کانادا

دولت کانادا قانون چندهمسری را به رسمیت نمی شناسد لذا طبق قانون هر مرد می تواند فقط یک همسر قانونی را به عقد خود درآورد و برای اسپانسرشیپ همسر اقدام نماید. پلیگامی یا چند همسری در کانادا خلاف قانون است. [R117(9)(c)(i)]

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن